У свету уследила ЗАБРАНА ЛЕТОВА овим боинговим авионима после СТРАВИЧНЕ НЕСРЕЋЕ! Небо над Србијом БЕЗБЕДНО! (ФОТО)
Компаније "Флај Дубаи" и "Норвиџан", након несреће у Етиопији, на летовима за Дубаи и Осло спорне летелице замениле другим авионима. Ниједан лет из Београда није отказан
Након забране полетања и слетања, као и прелетања ваздушног простора Србије авионима "боинг 737 макс 8" и "боинг 737 макс 9", на небу изнад наше земље од уторка увече више нема ниједног спорног авиона који је у последњих пет месеци у две несреће, у Етиопији и Индонезији, усмртио 346 људи.
Због ових несрећа је Директорат цивилног ваздухопловства Србије, а следећи безбедносну директиву Европске агенције за безбедност ваздушног саобраћаја (ЕАСА), донео хитну забрану коришћена спорних ваздухоплова за полетање и слетање на аеродроме у Србији, као и за прелете преко Србије.
У последњих 40 дана, закључно са 12. мартом, у ваздушном простору Србије била су 363 прелета и 64 полетења/слетења авиона "боинг 737 макс", што представља мање од једног процента укупног броја прелета, полетања и слетања.
Са аеродрома "Никола Тесла" авио-компаније које у својој флоти имају овај тип авиона, а имају одобрење за комерцијално обављање саобраћаја јесу "Флај Дубаи", "ЛОТ Полиш", који саобраћај са Београдом обавља мањим авионима "ембраер 195", и "Норвиџан" - рекао је Милан Лежаић, саветник за управљање безбедношћу у Директорату цивилног ваздухопловства.
Он истиче да интереси и права путника неће бити угрожени приземљењем неког типа авиона из било ког разлога, а поготово из безбедносног.
Из компаније "Флај Дубаи" саопштили су да су на линији Београд-Дубаи авион "боинг 737 макс" заменили летелицом 737-800, док су из норвешке авио-компаније која из Београда лети за Осло, а приземљила је 18 својих "боинга 737 макс 8", поручили да ће тражити финансијску одштету од америчког произвођача ове летелице.
РЕАКЦИЈА БОИНГА НАКОН РУШЕЊА АВИОНА: Ево шта ће компанија морати да уради после несреће у Етиопији
Компанија је реорганизовала своје операције тако да због актуелне забране јуче није отказан ниједан лет са београдског аеродрома.
Иначе, све компаније у обавези су да поштују забрану летења спорним летелицама, а кршења забране представља угрожавање безбедности ваздушног простора Србије, за шта су запрећене драконске казне, међу којима и принудно приземљење летелице у пратњи оружаних снага.
Према ваздухопловним прописима, авио-компаније су у таквим ситуацијама обавезне да за планиране летове обезбеде друге авионе, а уколико то није могуће, онда обештете путнике за купљене карте.
За сада једино САД нису забраниле летове спорним авионима
Упозоравали на баг, пилоти се месецима жалили
Месецима пре несреће у Етиопији, пилоти су се жалили америчким федералним властима на авион "боинг 737 макс 8", који приликом полетања користи ауто-пилот, јављају амерички медији. Све жалбе су се односиле на безбедносни механизам, што је наведено у прелиминарном истражном извештају о првој несрећи у Индонезији у октобру, када је погинуло 189 људи.
Пилоти су навели како је тај авион непосредно након полетања изненада знао да окрене нос према земљи, као и да је несавесно да власти и компаније дозвољавају летове тим авионом.
МСП, Етиопљани организују превоз страдалог Србина
Компанија "Етиопијан ерлајнс" организоваће, кад то буде могуће, пренос посмртних остатака настрадалог хуманитарца УН Ђорђа Вдовића у земљу где ће се обавити сахрана. Спроводницу за пренос посмртних остатака издаје Амбасада Србије у Адис Абеби, речено је у Министарству спољних послова.
- Идентитет нашег држављанина још није утврђен, чека се потврда надлежних органа Етиопије - наводе из МСП и додају да су министарство спољних послова Етиопије и њихова национална авио-компанија обезбедили повратне карте и хотелски смештај породицама погинулих који желе да дођу у Етиопију.