Vozači OPREZ! Evo kako će se meriti BRZINA na AUTOPUTU: KAZNE i za prekoračenje od 1 km/h
Novi sistem naplate kazni već za nekoliko nedelja
Specijalni uređaji meriće prosečnu brzinu vozila između dve naplatne rampe na autoputu.
GUŽVE na graničnim prelazima: Naoružajte se STRPLJENJEM!
Srbija ne pamti ovakve vrućine: Danas i do 39 stepeni, opet nas čekaju TROPSKE NOĆI
Na osnovu vremena za koje su prešli tu deonicu. Ukoliko je brzina prekoračena makar i 1 km/h, vozači će dobijati kazne na kućnu adresu.
Vozači koji na autoputevima budu prekoračili dozvoljenu brzinu makar i za 1 km/h biće kažnjavani minimalno 3.000 dinara već od 1. septembra. Tada, naime, počinje primena novog sistema koji izračunava prosečnu brzinu kola između dve naplatne rampe, na osnovu vremena za koje je pređena ta deonica.
Svako ko bude vozio u proseku makar i 121 km/h, što je kilometar više od dozvoljene brzine na autoputevima, na izlaznoj naplatnoj rampi dobiće priznanicu da je prekoračio brzinu, a kazna će mu stići na kućnu adresu. Proba ovog sistema, bez naplaćivanja kazni, uspešno je obavljena proteklih nedelja na nekoliko deonica, a plan je da sve naplatne rampe na autoputevima vremenom budu opremljene ovim uređajima.
SRBIJA PRED OPASNOM EPIDEMIJOM! Deca u VRTIĆIMA su NAJUGROŽENIJA!
Kako je rečeno u Upravi saobraćajne policije, primenom ovog sistema uvodi se nulta tolerancija za one koji voze prebrzo.
- Prethodnih dana vozače na našim autoputevima samo smo upozoravali na prekoračenje brzine, ali za nekoliko nedelja počinjemo sa naplatom kazni. Sve naplatne rampe u Srbiji pokrivene su sistemom za merenje srednje brzine i već smo utanačili proceduru za kažnjavanje naših državljana. Ostaje samo da sve rampe opremimo i softverom "Puteva Srbije", koji osim registrovanja brzine, ujedno slika svako vozilo koje ulazi i izlazi sa naplatne stanice. Svi koji prekorače brzinu, na kućnu adresu će, uz uplatnicu, dobiti i slike sa tačnim vremenom kad su stigli do prve rampe, kao i kad su prešli sledeću. Niko neće moći da ospori satnicu jer "Putevi Srbije" na naplatnim rampama preuzimaju vreme od Direkcije za mere i dragocene metale i na svim stanicama sat je usklađen u milisekund - kažu u Upravi saobraćajne policije.
Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže da se ova mera već dugi niz godina primenjuje u nekim evropskim zemljama i da je dala odlične rezultate.
- Recimo, Austrijanci su ovakav vid kontrole pre nekoliko godina uveli na jednu deonicu tamošnjeg autoputa upravo zato što je primećeno da su na tom delu zbog suludih vožnji česte saobraćajne nesreće. I zaista, uspeli su da broj nezgoda na toj deonici smanje za 50 odsto. Uveren sam da je ova mera izuzetno delotvorna i da će uz već postojeće radare i presretače značajno uticati da i vozači na našim autoputevima "skinu nogu sa gasa" i pridržavaju se propisa, a sve u cilju i svoje i tuđe bezbednosti - kaže Okanović.
I profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže da podržava svaku meru koja za cilj ima smanjenje broja saobraćajnih nezgoda, a ponajviše stradalih u saobraćaju.
- Ovakva kontrola vozača predviđena je još Zakonom o bezbednosti u saobraćaju, čiji sam jedan od autora, a koji je usvojen još 2009. godine. Samo mi nije jasno što se toliko odugovlačilo sa njenom primenom, a još mi je čudnije što se tolika fama digla oko nje, kao da se od vozača traži da ne znam koliko voze sporo. Lično smatram da neko ugrožava i sebe i druge ako 240 km od Beograda do Niša pređe za dva sata. Zašto? Zato što to znači da je na nekoj deonici sigurno vozio i 150 na sat - kaže Vujanić.