Возачи ОПРЕЗ! Ево како ће се мерити БРЗИНА на АУТОПУТУ: КАЗНЕ и за прекорачење од 1 км/х
Нови систем наплате казни већ за неколико недеља
Специјални уређаји мериће просечну брзину возила између две наплатне рампе на аутопуту.
ГУЖВЕ на граничним прелазима: Наоружајте се СТРПЉЕЊЕМ!
Србија не памти овакве врућине: Данас и до 39 степени, опет нас чекају ТРОПСКЕ НОЋИ
На основу времена за које су прешли ту деоницу. Уколико је брзина прекорачена макар и 1 км/х, возачи ће добијати казне на кућну адресу.
Возачи који на аутопутевима буду прекорачили дозвољену брзину макар и за 1 км/х биће кажњавани минимално 3.000 динара већ од 1. септембра. Тада, наиме, почиње примена новог система који израчунава просечну брзину кола између две наплатне рампе, на основу времена за које је пређена та деоница.
Свако ко буде возио у просеку макар и 121 км/х, што је километар више од дозвољене брзине на аутопутевима, на излазној наплатној рампи добиће признаницу да је прекорачио брзину, а казна ће му стићи на кућну адресу. Проба овог система, без наплаћивања казни, успешно је обављена протеклих недеља на неколико деоница, а план је да све наплатне рампе на аутопутевима временом буду опремљене овим уређајима.
СРБИЈА ПРЕД ОПАСНОМ ЕПИДЕМИЈОМ! Деца у ВРТИЋИМА су НАЈУГРОЖЕНИЈА!
Како је речено у Управи саобраћајне полиције, применом овог система уводи се нулта толеранција за оне који возе пребрзо.
- Претходних дана возаче на нашим аутопутевима само смо упозоравали на прекорачење брзине, али за неколико недеља почињемо са наплатом казни. Све наплатне рампе у Србији покривене су системом за мерење средње брзине и већ смо утаначили процедуру за кажњавање наших држављана. Остаје само да све рампе опремимо и софтвером "Путева Србије", који осим регистровања брзине, уједно слика свако возило које улази и излази са наплатне станице. Сви који прекораче брзину, на кућну адресу ће, уз уплатницу, добити и слике са тачним временом кад су стигли до прве рампе, као и кад су прешли следећу. Нико неће моћи да оспори сатницу јер "Путеви Србије" на наплатним рампама преузимају време од Дирекције за мере и драгоцене метале и на свим станицама сат је усклађен у милисекунд - кажу у Управи саобраћајне полиције.
Директор Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић каже да се ова мера већ дуги низ година примењује у неким европским земљама и да је дала одличне резултате.
- Рецимо, Аустријанци су овакав вид контроле пре неколико година увели на једну деоницу тамошњег аутопута управо зато што је примећено да су на том делу због сулудих вожњи честе саобраћајне несреће. И заиста, успели су да број незгода на тој деоници смање за 50 одсто. Уверен сам да је ова мера изузетно делотворна и да ће уз већ постојеће радаре и пресретаче значајно утицати да и возачи на нашим аутопутевима "скину ногу са гаса" и придржавају се прописа, а све у циљу и своје и туђе безбедности - каже Окановић.
Погинуће још 50 људи! Црна предвиђања за август: Ово су деонице на путевима Србије које воде у СМРТ
И професор Саобраћајног факултета Милан Вујанић каже да подржава сваку меру која за циљ има смањење броја саобраћајних незгода, а понајвише страдалих у саобраћају.
- Оваква контрола возача предвиђена је још Законом о безбедности у саобраћају, чији сам један од аутора, а који је усвојен још 2009. године. Само ми није јасно што се толико одуговлачило са њеном применом, а још ми је чудније што се толика фама дигла око ње, као да се од возача тражи да не знам колико возе споро. Лично сматрам да неко угрожава и себе и друге ако 240 км од Београда до Ниша пређе за два сата. Зашто? Зато што то значи да је на некој деоници сигурно возио и 150 на сат - каже Вујанић.