"TO JE NAŠ DAN D" Vučić na Fruškogorskom koridoru, otkrio VAŽAN datum, poslao bitnu poruku građanima (VIDEO)
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić oobilazi radove na izlaznom portalu tunela "Iriški venac" u okviru projekta Novi Sad - Ruma
Reč je o deonici u okviru Fruškogorskog koridora. Tunel Iriški venac spojiće Novi Sad i Rumu i najzahtevnija je tačka Fruškogorskog koridora. Nakon završetka radova, ovaj tunel će biti najduži u Srbiji, čak oko 3,5 kilometara.
"SRBIJA U 2023. URADILA NEŠTO ŠTO JE MALO KO USPEO" Dačić sumirao tešku godinu iza nas, građanima poslao jasnu poruku
GORKE PORUKE ĐILASOVSKOJ OPOZICIJI OD EVROPSKIH MEDIJA "Istrošeni lideri da se povuku, PROTESTI nemaju podršku"
BORI SE ZA DEMOKRATIJU DOK GRABI ZA SVOJE INTERESE: Đilas priznao da mu je cilj rušenje Vučića da bi svojoj televiziji dao nacionalnu frenkvenciju (VIDEO)
Pošto se sastoji iz dve cevi, to znači da će kineska kompanija CRBC, koja je angažovana na ovom projektu, ukupno izbušiti sedam kilometara tunela kroz Frušku goru.
Izgradnja tunela zvanično je poćela 1. maja 2021. i radnici CRBC skoro godinu i po dana borili su se terenom na severnom portalu tunela, učvršćujući okolne padine, da bi u jesen 2022. počelo bušenje tunela hidrauličkim bušilicama, pošto je upotreba dinamita u nacionalnom parku zabranjena.
Obraćanje predsednika Srbije
Predsednik je građanima poželeo Novu godinu:
- Dobro zdravlje, uspeh i veliki napredak Srbije. Obezbedićemo to. Sredinom 2025. godine prosečna plata biće 1.000 evra.
- Mislim da nikada nije bilo toliko mostova da se gradi u Novom Sadu - kazao je na početku predsednik Vučić.
- Dogodine ćemo morati da krećemo u projektovanje proširenja puta Beograd - Novi Sad - dodao je.
- Po prvi put posle mnogo decenija da Vojvodina, sever Srbije, dobija najviše saobraćajnica. Nesrazmerno velika ulaganja u sever Srbije - kazao je Vučić i najavio još ulaganja u brojne vojvođanske saobraćajnice.
- Sada ćemo da pojačamo pare za Irig. Mnogo toga još moramo ovde da uradimo.
- I Bačka Palanka, i Begeč i Futog mnogo dobijaju ovim - kazao je Vučić, gledajući kako će izgledati tunel.
Predsednik je govorio i o problemima eksproprijacije, koji uvek postoje.
- Država mora da radi svoj posao, da ne opterećujem ljude
Predsednik je kazao da je jun 2026. rok za završetak radova:
- Jun 2026. godine, za dve i po godine. Za nas sve mora da se završi do 1. decembra 2026. To je za naš dan D.
- Ove godine do kraja juna, u skladu sa zakonom, svi ovi ružni objekti duž auto-puteva, pruga ili će da budu srušeni ili sređeni. Ima sve lepo da se počisti. Srbija mora da ima najčistije lice.
- Ove godine 167 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica se završava ove godine.
- I Bačka Palanka, i Begeč i Futog mnogo dobijaju ovim - kazao je Vučić, gledajući kako će izgledati tunel.
Predsednik je govorio i o problemima eksproprijacije, koji uvek postoje.
- Država mora da radi svoj posao, da ne opterećujem ljude
Predsednik je kazao da je jun 2026. rok za završetak radova:
- Jun 2026. godine, za dve i po godine. Za nas sve mora da se završi do 1. decembra 2026. To je za nas dan D.
- Ove godine do kraja juna, u skladu sa zakonom, svi ovi ružni objekti duž auto-puteva, pruga ili će da budu srušeni ili sređeni. Ima sve lepo da se počisti. Srbija mora da ima najčistije lice.
- Ove godine 167 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica se završava ove godine, a u toku je izgradnja 642 kilometara.
- Ovo je najduži tunel. Munjino brdo je najkomlikovaniji, ali je ovaj duži - kazao je Vučić.
Predsednik je najavio veliku investiciju za Leskovac, u koji dolazi jedna važna kompanija, što će biti izvanredan podstrek za visokokvalitetne tehnološke investicije
- Taru još ne možemo dovoljno da razvijamo, pa čak ni Zlatibor. Za sve su nam potrebne komunikacije. Kada se na Zlatibor i Taru bude stizalo za dva sata, onda je to ok.
- Ne znam koliko ste puta vozili preko Fruške gore, ovo je vrlo komplikovan i težak put, vrlo nezgodne krivine. Fruška gora jeste jedan od najlepših delova Srbije, nije čudo što se ovde nalazi 16 manastira.
Tunel Iriški venac biće najduži u Srbiji
Prema idejnom projektu kojeg je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru.
Tu su i bezbednosne niše na svakih 150 metara i prolazi za pešake na svakih 290 metara kroz koje će moći da se prođe u slučaju požara, saobraćajnih nesreća i drugih nepredviđenih situacija.
Za vozila i kamione planira se izgradnja dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu ako ostanu u kvaru, a sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT.
Predviđena je i izgradnja kontrolnog centra koji će nadgledati saobraćaj u tunelu ispod Iriškog venca, ali i u 350 metara dugom tunelu Širine, koji će se nalaziti iznad Tekija u Petrovaradinu. Sistem za nadzor trebalo bi da prati i nivo zagađenja.
Sam Fruškogorski koridor je vredan 606 miliona evra i planiran kao brza saobraćajnica sa po dve saobraćajne trake po smeru. Dužine je 47,7 kilometara.
U novrembru je bilo završeno nešto više od 30 odsto radova, što znači, kako je tada kazao ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastruktur Goran Vesić da će prema predviđenoj dinamici radovi biti gotovi do 2026. godine, a ceo koridor spojen sa Novim Sadom uključujući i most kod Petrovaradina.