"ТО ЈЕ НАШ ДАН Д" Вучић на Фрушкогорском коридору, открио ВАЖАН датум, послао битну поруку грађанима (ВИДЕО)
Председник Републике Србије Александар Вучић ообилази радове на излазном порталу тунела "Иришки венац" у оквиру пројекта Нови Сад - Рума
Реч је о деоници у оквиру Фрушкогорског коридора. Тунел Иришки венац спојиће Нови Сад и Руму и најзахтевнија је тачка Фрушкогорског коридора. Након завршетка радова, овај тунел ће бити најдужи у Србији, чак око 3,5 километара.
"СРБИЈА У 2023. УРАДИЛА НЕШТО ШТО ЈЕ МАЛО КО УСПЕО" Дачић сумирао тешку годину иза нас, грађанима послао јасну поруку
ГОРКЕ ПОРУКЕ ЂИЛАСОВСКОЈ ОПОЗИЦИЈИ ОД ЕВРОПСКИХ МЕДИЈА "Истрошени лидери да се повуку, ПРОТЕСТИ немају подршку"
БОРИ СЕ ЗА ДЕМОКРАТИЈУ ДОК ГРАБИ ЗА СВОЈЕ ИНТЕРЕСЕ: Ђилас признао да му је циљ рушење Вучића да би својој телевизији дао националну френквенцију (ВИДЕО)
Пошто се састоји из две цеви, то значи да ће кинеска компанија ЦРБЦ, која је ангажована на овом пројекту, укупно избушити седам километара тунела кроз Фрушку гору.
Изградња тунела званично је поћела 1. маја 2021. и радници ЦРБЦ скоро годину и по дана борили су се тереном на северном порталу тунела, учвршћујући околне падине, да би у јесен 2022. почело бушење тунела хидрауличким бушилицама, пошто је употреба динамита у националном парку забрањена.
Обраћање председника Србије
Председник је грађанима пожелео Нову годину:
- Добро здравље, успех и велики напредак Србије. Обезбедићемо то. Средином 2025. године просечна плата биће 1.000 евра.
- Мислим да никада није било толико мостова да се гради у Новом Саду - казао је на почетку председник Вучић.
- Догодине ћемо морати да крећемо у пројектовање проширења пута Београд - Нови Сад - додао је.
- По први пут после много деценија да Војводина, север Србије, добија највише саобраћајница. Несразмерно велика улагања у север Србије - казао је Вучић и најавио још улагања у бројне војвођанске саобраћајнице.
- Сада ћемо да појачамо паре за Ириг. Много тога још морамо овде да урадимо.
- И Бачка Паланка, и Бегеч и Футог много добијају овим - казао је Вучић, гледајући како ће изгледати тунел.
Председник је говорио и о проблемима експропријације, који увек постоје.
- Држава мора да ради свој посао, да не оптерећујем људе
Председник је казао да је јун 2026. рок за завршетак радова:
- Јун 2026. године, за две и по године. За нас све мора да се заврши до 1. децембра 2026. То је за наш дан Д.
- Ове године до краја јуна, у складу са законом, сви ови ружни објекти дуж ауто-путева, пруга или ће да буду срушени или сређени. Има све лепо да се почисти. Србија мора да има најчистије лице.
- Ове године 167 километара ауто-путева и брзих саобраћајница се завршава ове године.
- И Бачка Паланка, и Бегеч и Футог много добијају овим - казао је Вучић, гледајући како ће изгледати тунел.
Председник је говорио и о проблемима експропријације, који увек постоје.
- Држава мора да ради свој посао, да не оптерећујем људе
Председник је казао да је јун 2026. рок за завршетак радова:
- Јун 2026. године, за две и по године. За нас све мора да се заврши до 1. децембра 2026. То је за нас дан Д.
- Ове године до краја јуна, у складу са законом, сви ови ружни објекти дуж ауто-путева, пруга или ће да буду срушени или сређени. Има све лепо да се почисти. Србија мора да има најчистије лице.
- Ове године 167 километара ауто-путева и брзих саобраћајница се завршава ове године, а у току је изградња 642 километара.
- Ово је најдужи тунел. Муњино брдо је најкомликованији, али је овај дужи - казао је Вучић.
Председник је најавио велику инвестицију за Лесковац, у који долази једна важна компанија, што ће бити изванредан подстрек за висококвалитетне технолошке инвестиције
- Тару још не можемо довољно да развијамо, па чак ни Златибор. За све су нам потребне комуникације. Када се на Златибор и Тару буде стизало за два сата, онда је то ок.
- Не знам колико сте пута возили преко Фрушке горе, ово је врло компликован и тежак пут, врло незгодне кривине. Фрушка гора јесте један од најлепших делова Србије, није чудо што се овде налази 16 манастира.
Тунел Иришки венац биће најдужи у Србији
Према идејном пројекту којег је урадио Институт за путеве 2016, планирана је ширина коловоза од осам метара са две саобраћајне траке по смеру.
Ту су и безбедносне нише на сваких 150 метара и пролази за пешаке на сваких 290 метара кроз које ће моћи да се прође у случају пожара, саобраћајних несрећа и других непредвиђених ситуација.
За возила и камионе планира се изградња два везна тунела кроз које ће моћи да прођу ако остану у квару, а све је пројектовано у сагласности са немачким стандардом безбедности РАПТ.
Предвиђена је и изградња контролног центра који ће надгледати саобраћај у тунелу испод Иришког венца, али и у 350 метара дугом тунелу Ширине, који ће се налазити изнад Текија у Петроварадину. Систем за надзор требало би да прати и ниво загађења.
Сам Фрушкогорски коридор је вредан 606 милиона евра и планиран као брза саобраћајница са по две саобраћајне траке по смеру. Дужине је 47,7 километара.
У новрембру је било завршено нешто више од 30 одсто радова, што значи, како је тада казао министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктур Горан Весић да ће према предвиђеној динамици радови бити готови до 2026. године, а цео коридор спојен са Новим Садом укључујући и мост код Петроварадина.