ZATVARANJE NAPLATNE RAMPE KOD SIRIGA NEĆE UGROZITI BEZBEDNOST VOZAČA: Ima leka i za bahate vozače
Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja daje rešenje i u ovoj situaciji
Iz "Puteva Srbije" stižu loše vesti za sve vozače koji su navikli da deonicu auto-puta Subotica - Sirig, na Koridoru 10, prelaze besplatno. Kako najavljuju, naplatna rampa koja se do sada nalazila na, otprilike, polivini auto-puta Horgoš - Novi Sad, biće u potpunosti uklonjenja. Ideja nadležnih iz "Puteva Srbije" je da izgradnjom bočnih naplatnih rampi reše problem "uskog grla" na pomenutom autoputu, ali i da povećaju prihode od putarina.
Vozači, obratite pažnju: Od danas i zvanično počinje kažnjavanje na naplatnim rampama
Još nije objavljen cenovnik za korišćenje auto - puta ali se već sada zna da će trasa od Subotice do Novog Sada koštati oko 400 dinara, dok će oni vozači koji se isključuju ka Vrbasu morati da izdvoje oko 300 dinara.
Jedno od pitanja koje se nameće je kako će sada funkcionisati sistem računanja prosečne brzine vozila, koji se odnedavno primenjuje, za one vozače koji će voziti deonicu od Subotice do Beograda, i koji bi mogli da zloupotrebe ovakavu odluku države, tako što bi uz eventualni predah u nekom restoranu na auto-putu, ostatak deonice mogli da voze i do 200 km/h, a da na kraju opet ne budu kažnjeni. Ovo se posebno odnosi na strane državljane koji najčešće koriste ovu trasu autoputa.
U želji da saznamo kakav je odgovor zvaničnih organa, kontaktirali smo gospodina Damira Okanovića, direktora Komiteta za bezbednost saobraćaja koji nam je rekao da i za to postoji rešenje.
Vozači smislili NOV NAČIN kako da jure po autoputu, a da prođu bez kazne
- Sistem računanja prosečne brzine automobila je samo jedan od vidova kontrole brzine na auto-putevima. U funkciji su i dalje vozila-presretači, fiksni radari i kamere sa meračima brzine kretanja vozila. Smatramo da odlukom o uklanjanju naplatne rampe Sirig, nikako neće biti ugrožena bezbednost građana na putevima.
U "Putevima Srbije" objašnjavaju da zatvoreni sistem naplate putarine funkcioniše po principu plaćanja po pređenom kilometru, dok je u otvorenom sistemu cena unapred utvrđena i jedinstvena za svaku naplatnu stanicu. Zatvoreni sistem naplate putarine se, shodno smernicama EUk tretira kao pravedan sistem plaćanja, jer korisnik koliko koristi - toliko i plaća.