ЗАТВАРАЊЕ НАПЛАТНЕ РАМПЕ КОД СИРИГА НЕЋЕ УГРОЗИТИ БЕЗБЕДНОСТ ВОЗАЧА: Има лека и за бахате возаче
Нови Закон о безбедности саобраћаја даје решење и у овој ситуацији
Из "Путева Србије" стижу лоше вести за све возаче који су навикли да деоницу ауто-пута Суботица - Сириг, на Коридору 10, прелазе бесплатно. Како најављују, наплатна рампа која се до сада налазила на, отприлике, поливини ауто-пута Хоргош - Нови Сад, биће у потпуности уклоњења. Идеја надлежних из "Путева Србије" је да изградњом бочних наплатних рампи реше проблем "уског грла" на поменутом аутопуту, али и да повећају приходе од путарина.
Возачи, обратите пажњу: Од данас и званично почиње кажњавање на наплатним рампама
Још није објављен ценовник за коришћење ауто - пута али се већ сада зна да ће траса од Суботице до Новог Сада коштати око 400 динара, док ће они возачи који се искључују ка Врбасу морати да издвоје око 300 динара.
Једно од питања које се намеће је како ће сада функционисати систем рачунања просечне брзине возила, који се однедавно примењује, за оне возаче који ће возити деоницу од Суботице до Београда, и који би могли да злоупотребе овакаву одлуку државе, тако што би уз евентуални предах у неком ресторану на ауто-путу, остатак деонице могли да возе и до 200 км/х, а да на крају опет не буду кажњени. Ово се посебно односи на стране држављане који најчешће користе ову трасу аутопута.
У жељи да сазнамо какав је одговор званичних органа, контактирали смо господина Дамира Окановића, директора Комитета за безбедност саобраћаја који нам је рекао да и за то постоји решење.
Возачи смислили НОВ НАЧИН како да јуре по аутопуту, а да прођу без казне
- Систем рачунања просечне брзине аутомобила је само један од видова контроле брзине на ауто-путевима. У функцији су и даље возила-пресретачи, фиксни радари и камере са мерачима брзине кретања возила. Сматрамо да одлуком о уклањању наплатне рампе Сириг, никако неће бити угрожена безбедност грађана на путевима.
У "Путевима Србије" објашњавају да затворени систем наплате путарине функционише по принципу плаћања по пређеном километру, док је у отвореном систему цена унапред утврђена и јединствена за сваку наплатну станицу. Затворени систем наплате путарине се, сходно смерницама ЕУк третира као праведан систем плаћања, јер корисник колико користи - толико и плаћа.