PROBLEMI ZA AMERIČKU MORNARICU: "Plutajući aerodrom" prate pehovi, lak plen za ruske hipersonične rakete
Sve veće komplikacije za ponos Ratne mornarice SAD
Aktivno uključenje u oružane snage SAD nosača aviona klase "Džerald Ford" ponovo bi moglo da bude odloženo na neodređeno vreme. Plutajući aerodrom je formalno deo flote, ali još uvek nije u stanju da izvršava borbene operacije.
NEMA MU RAVNOG! NAJBOLJI LOVAC NA DRONOVE: Šta sve ume ruski Pancir S1M sa 5.000 hitaca u minuti (VIDEO)
"NE DA MIRA AMERIKANCIMA" Nova klasa ruskog oružja je moćan adut u Putinovim rukama (VIDEO)
AMERIČKI "BLUMBERG" OTKRIVA: Turska prodala Ukrajini mnogo više dronova "Bajraktar TB2" nego što je saopšteno
Da bi se ovaj projekat priveo kraju nema dovoljno delova pa će morati da se skinu s nekih drugih brodova. Šta se dešava sa ponosom američke ratne mornarice?
Pehovi i nedostatak delova za "plutajući aerodrom"
Pandemija kovida je značajno uticala na američku industriju brodogradnje: nivo proizvodnje je opao, a lanci snabdevanja su poljuljani. Vašington priznaje da konstruktori broda nisu na vreme obezbedili komponente za nosač aviona "Džerald Ford" koji je vodeći u seriji ratnih brodova, piše komentator RIA Novosti Andrej Koc.
Prema planovima, trebalo bi da bude uveliko gotov za bojevo dežurstvo sledeće godine, ali zbog oskudice u vremenu moraju se preduzeti ekstremne mere.
- Zbog nedostatka delova neophodnih za dovršavanje "Džeralda Forda" morali smo da ih pozajmimo od drugog projekta nosača aviona "Džona Kenedija". Radi se o kontrolorima motora, izvorima napajanja, malim pumpama, krajnjim prekidačima i nizu drugih delova - izjavio je portparol Ratne mornarice SAD Klej Dos.
On je naglasio da je "tehnički kanibalizam" doduše iznuđena, ali prilično rasprostranjena mera u vojnoj industriji. Prema njegovim rečima, kada se izgradnja novih brodova savlada u potpunosti, tada će se srediti i proizvodnja rezervnih delova u potrebnim količinama. Vojno-pomorske snage tvrde da bez obzira na "donaciju" od nosača aviona CVN-79, "Ford" će do 2024. godine biti isporučen floti.
Međutim, mogu se pojaviti i druge komplikacije. Supernosač aviona je izuzetno "zahtevno dete" za američku industriju.
Problemima nema kraja
"Džerald Ford" je razvijen sredinom 1990-ih kako bi zamenio prvi nosač aviona na nuklearni pogon - američki "Enterprajz", koji je u vojnoj službi od 1960-ih. Novi "plutajući aerodrom" počeo je da se gradi 2005. godine, a porinut je u jesen 2013. godine. Ovo je najveći ratni brod na svetu sa deplasmanom većim od 100 hiljada tona.
Njegova dužina je 337 metara, širina 78, a visina 76. Kao pogon ima dva nuklearna reaktora koji proizvode snagu do 700 megavata. Brzina ovog ratnog broda veća je od 30 čvorova (56 kilometara na čas). Autonomija plovidbe je neograničena, samo je potrebno jednom u tri meseca da se obezbede prehrambeni proizvodi za potrebe vojske.
Početkom godine "Blumberg" objavio da se brod pokvario tokom testiranja na moru i pre nego što je porinut, otkriveni su kvarovi koji se mogu otkloniti samo modernizovanjem. Veliko razočaranje su elektromagnetni aerofinišeri koji bi trebalo da prime 1.600 aviona, a u praksi se pokazalo da mogu samo dvadeset pet, dok je elektromagnetni katapult umesto četiri hiljade poletanja obezbedio samo četiri stotine.
Laka meta za hipersonične rakete
Komisija Pentagona nije bila zadovoljna ni liftovima za avione. Otkriveni su kvarovi koji bi mogli negativno da utiču na sve sisteme broda. Problem još uvek nije rešen– od 11 uređaja samo dva normalno funkcionišu. Radarske stanice izgrađene specijalno za nove nosače aviona nisu prošle preliminarne testove.
Ipak, 8. aprila 2017.godine "Džerald Ford" je porinut, a 31. maja je isporučen mornarici. Međutim, tokom plovidbe brzo su se pokvarili ležajevi osovina propelera. U roku od mesec dana brod je popravljen, a zatim, 2018. godine, tokom testiranja na moru pojavili su se kvarovi u pogonskom mehanizmu. Nakon toga, ratni brod je vraćen u bazu. Kako navode američke vojno-pomorske snage, postoje poteškoće u pretvaranju energije generisane nuklearnim reaktorima u rotaciji propelera.
Godinu dana kasnije, ponovo je završio u brodogradilištu zbog kvarova u pogonskom mehanizmu. Naravno, novi brodovi se često susreću sa "dečjim bolestima", ali izgleda da "Forda" prati nesreća. Osim toga, zbog brojnih kvarova, njegov trošak je porastao sa 10,5 na 13 milijardi dolara – ova suma je izuzetno ozbiljna čak i za američki odbrambeni budžet. U Vašingtonu su počeli da sumnjaju: da li su veliki i skupi brodovi zaista potrebni?
Pored toga, smatra se da su oni laka meta za najnovije hipersonične rakete. Ruska flota će 2022. godine dobiti perspektivni kompleks "Cirkon".
Vesti o domaćem i stranom naoružanju možete pročitati OVDE.