PONOS SRPSKOG VAZDUHOPLOVSTVA: Školsko-borbeni avion "Lasta 95" (VIDEO)
Izvršene su isporuke aviona "Lasta 95", iračkom i srpskom vazduhoplovstvu.
Avion "Lasta" je razvijan za osnovno školovanje pilota. Svoj prvi let imao je daleke 1985. godine, a proizvođač je bila fabrika aviona "Utva" iz Pančeva.
PROBLEMI SA PROIZVODNJOM DRONOVA U SRBIJI: Ovo su razlozi (VIDEO)
VOJNI SPECIJALCI SE OBUČAVAJU NA KOPAONIKU: Nepristupačan reljef samo jedna od prepreka
Vojska Srbije dobija "Alasa", pogledajte i uverite se i sami koliko je ova raketa moćna (VIDEO)
Nakon svoje prve dve verzije - "Lasta 1" i "Lasta 2", projekat je privremeno obustavljen zbog ratnih dešavanja i ekonomske krize, da bi, konačno, krajem 1993. godine i početkom 1994. u želji da se nastavi, definisani su novi taktičko-tehnički zahtevi, za standard "Lasta 95".
Vojnotehnički institut je uradio Program realizacije 1995. godine, na osnovu čega je urađen prototip.
Prototip aviona "Lasta 95" je izrađen u fabrici aviona "Utva". Prvi let je izvršio, probni pilot Salko Hadžić, 5. februara 2009. godine. Zatim su otpočela prototipska ispitivanja u Vazduhoplovnoopitnom centru.
Izvršene su isporuke aviona "Lasta 95", iračkom i srpskom vazduhoplovstvu.
Prošle godine, u februaru, saopšteno je da Srbija razvija unapređenu verziju aviona "Lasta 95". Trenutno Srbija poseduje 14 aviona "Lasta 95". Postojeću eskadrilu "Lasta" aviona Srbija unapređuje, a deo eskadrile pretrpeće značajnije modifikacije. Pre svega svaki avion će biti unapređen tako što će se dodati sistemi za upotrebu naoružanja.
"Lasta" je temeljno školski avion za obuke, ali kao takav ostavlja mogućnosti raznih unapređenja na samom avionu. Ovaj srpski avion poseduje digitalizovanu kabinu, a u najavljenom daljem unapređenju dobija sisteme za upravljanje naoružanjem, kao i naoružanje koje će nositi na dve podvesne tačke, a težina će biti 120 kilograma na jednoj podvesnoj tački.