ПОНОС СРПСКОГ ВАЗДУХОПЛОВСТВА: Школско-борбени авион "Ласта 95" (ВИДЕО)
Извршене су испоруке авиона "Ласта 95", ирачком и српском ваздухопловству.
Авион "Ласта" је развијан за основно школовање пилота. Свој први лет имао је далеке 1985. године, а произвођач је била фабрика авиона "Утва" из Панчева.
ПРОБЛЕМИ СА ПРОИЗВОДЊОМ ДРОНОВА У СРБИЈИ: Ово су разлози (ВИДЕО)
ВОЈНИ СПЕЦИЈАЛЦИ СЕ ОБУЧАВАЈУ НА КОПАОНИКУ: Неприступачан рељеф само једна од препрека
Војска Србије добија "Аласа", погледајте и уверите се и сами колико је ова ракета моћна (ВИДЕО)
Након своје прве две верзије - "Ласта 1" и "Ласта 2", пројекат је привремено обустављен због ратних дешавања и економске кризе, да би, коначно, крајем 1993. године и почетком 1994. у жељи да се настави, дефинисани су нови тактичко-технички захтеви, за стандард "Ласта 95".
Војнотехнички институт је урадио Програм реализације 1995. године, на основу чега је урађен прототип.
Прототип авиона "Ласта 95" је израђен у фабрици авиона "Утва". Први лет је извршио, пробни пилот Салко Хаџић, 5. фебруара 2009. године. Затим су отпочела прототипска испитивања у Ваздухопловноопитном центру.
Извршене су испоруке авиона "Ласта 95", ирачком и српском ваздухопловству.
Прошле године, у фебруару, саопштено је да Србија развија унапређену верзију авиона "Ласта 95". Тренутно Србија поседује 14 авиона "Ласта 95". Постојећу ескадрилу "Ласта" авиона Србија унапређује, а део ескадриле претрпеће значајније модификације. Пре свега сваки авион ће бити унапређен тако што ће се додати системи за употребу наоружања.
"Ласта" је темељно школски авион за обуке, али као такав оставља могућности разних унапређења на самом авиону. Овај српски авион поседује дигитализовану кабину, а у најављеном даљем унапређењу добија системе за управљање наоружањем, као и наоружање које ће носити на две подвесне тачке, а тежина ће бити 120 килограма на једној подвесној тачки.