OVE MARKE VOZILA I POGON SU MOGUĆI UZROCI POŽARA NA NOVOM CRNOGORSKOM AUTO-PUTU? Čak 4 modela iz ove zemlje izgorela - stručnjaci objašnjavaju ZAŠTO
Četiri zapaljena vozila za dva dana, "prokuvalo" 40 automobila.
Za manje od sedam dana na novom auto-putu "Princeza Ksenija" više desetina automobila suočilo se sa ozbiljnim problemima u saobraćaju.
SAOBRAĆAJNI PREKRŠAJ "ZA ZATVOR": Strašne scene na crnogorskom auto-putu, vozači prave neverovatne greške (FOTO)
HOROR NA JADRANU! Žena skočila u more, nije ni slutila šta je čeka, poginula je na licu mesta!
HOROR NA PLAŽI KOD BARA: Utopio se stariji muškarac, u pitanju je strani državljanin
Naime, tokom prva dva dana vožnje auto-putem "Princeza Ksenija" veliki broj vozila prošao je ovom novom saobraćajnicom, a zapalila su se četiri vozila, dok je čak 40 proključalo. Stručnjaci upozoravaju da je neophodno redovno proveravati vozila, ali i imati u vidu karakteristike puta.
Shodno tome da su sva četiri zapaljena vozila bila francuske marke, pitali smo stručnjake, da li je ovo samo puka slučajnost ili je motor ovih automobila karakterističan i pogodan za ovakve saobraćajne nesreće.
- Francuski automobili generalno imaju problem sa ubrizgavanjem i sa diznama. Dizne na automobilima francuske marke malo-malo pa imaju neki problem, uglavnom procure - navodi sagovornik portala SrbijaDanas.com, automehaničar iz BMW servisa Mićko i nastavlja:
- Kod HDI motora kakav ima "Pežo" i "Sitroen", kod tih motora gorivo tako procuri da se sliva tačno na auspuh, znači kada ode dizna, ili neko crevo koje je vezano za diznu, to je tzv. preliv na diznama pa se gorivo sliva tačno na auspuh, i to daje neki znak da može doći do nesreće. Međutim, to se u vožnji teško može primetiti, zato što sav taj dim koji se stvara od same temperature motora i od tog goriva koje padne na auspuh pa ispari, tako da u vožnji to sve ide ispod auto pa vozač teško može da primeti da postoji neki kvar. Tu nema nikakve druge "najave" osim curenja goriva, da će se kvar desiti, i zato se ovakvi požari najčešće javljaju na automobilima francuske marki - objašnjavaju iz BMW servisa Mićko.
- Sa automobilom marke "Reno", problem je drugačiji. I "Reno" ima problem sa diznama, ali se kod njega dovodi u pitanje i koja je starost vozila i koliko je to vozilo prešlo. Kod malo starijih vozila marke "Reno" desi se samo da motor "prokuva" tačnije, da ispari sva voda i to je sve, retko kada se desi da dođe do požara. Požar uglavnom izaziva kod francuskih vozila nafta, tačnije euro-dizel - navode i objašnjavaju.
Pored ispravnosti automobila, pri izlasku na put, napominju stručnjaci, vozači bi trebalo da znaju i karakteristike puta, ističući da je deonica auto-puta od Smokovca do Mateševa je prilično zahtevna.
- Nadmorska visina i strmi nagib teško mogu dovesti do požara. Kada je motor ispravan i kada ima normalnu radnu temperaturu, uspon nije problem. Sam uspon može imati veze samo sa temperaturom motora. Visoka temperatura motora može dovesti do toga da motor "prokuva", običan motor trpi temperaturu do 120 stepeni, a noviji motori trpe i do 130 stepeni, tako da nikakva nadmorska visina niti bilo kakav nagib može dovesti do ovakvih požara - objašnjavaju za portal SrbijaDanas.com.
- Sve je do održavanja automobila, to je jedina kultura koju treba održavati, a koju vozači često nemaju. Najveći problem je taj što vozači najčešće popravljaju automobil tek onda kada se nešto desi. Pored kulture održavanja automobila, treba imati i dobrog dijagnostičara koji će održavati automobil i sigurno neće biti nikakvih problema - ističu iz servisa.
Kako dodaju za kraj, i automobili drugih proizvođača, kao i njihovi delovi, mogu dovesti do požara, ali u manjem broju slučajeva.
- Kao primer, uzeću marku BMW, npr. model od 2011. do 2017. godine imaju problem sa hladnjakom. Hladnjaci na ovim modelima automobila koštaju jako puno, više od 70 hiljada dinara, a vozači sve češće neće toliko novca odvajati za popravke, te dolazi do različitih nesreća - objašnjavaju iz servis centra za kraj.