ОВЕ МАРКЕ ВОЗИЛА И ПОГОН СУ МОГУЋИ УЗРОЦИ ПОЖАРА НА НОВОМ ЦРНОГОРСКОМ АУТО-ПУТУ? Чак 4 модела из ове земље изгорела - стручњаци објашњавају ЗАШТО
Четири запаљена возила за два дана, "прокувало" 40 аутомобила.
За мање од седам дана на новом ауто-путу "Принцеза Ксенија" више десетина аутомобила суочило се са озбиљним проблемима у саобраћају.
САОБРАЋАЈНИ ПРЕКРШАЈ "ЗА ЗАТВОР": Страшне сцене на црногорском ауто-путу, возачи праве невероватне грешке (ФОТО)
ХОРОР НА ЈАДРАНУ! Жена скочила у море, није ни слутила шта је чека, погинула је на лицу места!
ХОРОР НА ПЛАЖИ КОД БАРА: Утопио се старији мушкарац, у питању је страни држављанин
Наиме, током прва два дана вожње ауто-путем "Принцеза Ксенија" велики број возила прошао је овом новом саобраћајницом, а запалила су се четири возила, док је чак 40 прокључало. Стручњаци упозоравају да је неопходно редовно проверавати возила, али и имати у виду карактеристике пута.
Сходно томе да су сва четири запаљена возила била француске марке, питали смо стручњаке, да ли је ово само пука случајност или је мотор ових аутомобила карактеристичан и погодан за овакве саобраћајне несреће.
- Француски аутомобили генерално имају проблем са убризгавањем и са дизнама. Дизне на аутомобилима француске марке мало-мало па имају неки проблем, углавном процуре - наводи саговорник портала SrbijaDanas.com, аутомеханичар из BMW сервиса Мићко и наставља:
- Код ХДИ мотора какав има "Пежо" и "Ситроен", код тих мотора гориво тако процури да се слива тачно на ауспух, значи када оде дизна, или неко црево које је везано за дизну, то је тзв. прелив на дизнама па се гориво слива тачно на ауспух, и то даје неки знак да може доћи до несреће. Међутим, то се у вожњи тешко може приметити, зато што сав тај дим који се ствара од саме температуре мотора и од тог горива које падне на ауспух па испари, тако да у вожњи то све иде испод ауто па возач тешко може да примети да постоји неки квар. Ту нема никакве друге "најаве" осим цурења горива, да ће се квар десити, и зато се овакви пожари најчешће јављају на аутомобилима француске марки - објашњавају из BMW сервиса Мићко.
- Са аутомобилом марке "Рено", проблем је другачији. И "Рено" има проблем са дизнама, али се код њега доводи у питање и која је старост возила и колико је то возило прешло. Код мало старијих возила марке "Рено" деси се само да мотор "прокува" тачније, да испари сва вода и то је све, ретко када се деси да дође до пожара. Пожар углавном изазива код француских возила нафта, тачније еуро-дизел - наводе и објашњавају.
Поред исправности аутомобила, при изласку на пут, напомињу стручњаци, возачи би требало да знају и карактеристике пута, истичући да је деоница ауто-пута од Смоковца до Матешева је прилично захтевна.
- Надморска висина и стрми нагиб тешко могу довести до пожара. Када је мотор исправан и када има нормалну радну температуру, успон није проблем. Сам успон може имати везе само са температуром мотора. Висока температура мотора може довести до тога да мотор "прокува", обичан мотор трпи температуру до 120 степени, а новији мотори трпе и до 130 степени, тако да никаква надморска висина нити било какав нагиб може довести до оваквих пожара - објашњавају за портал SrbijaDanas.com.
- Све је до одржавања аутомобила, то је једина култура коју треба одржавати, а коју возачи често немају. Највећи проблем је тај што возачи најчешће поправљају аутомобил тек онда када се нешто деси. Поред културе одржавања аутомобила, треба имати и доброг дијагностичара који ће одржавати аутомобил и сигурно неће бити никаквих проблема - истичу из сервиса.
Како додају за крај, и аутомобили других произвођача, као и њихови делови, могу довести до пожара, али у мањем броју случајева.
- Као пример, узећу марку BMW, нпр. модел од 2011. до 2017. године имају проблем са хладњаком. Хладњаци на овим моделима аутомобила коштају јако пуно, више од 70 хиљада динара, а возачи све чешће неће толико новца одвајати за поправке, те долази до различитих несрећа - објашњавају из сервис центра за крај.