Utvrđen razlog: Avion u Mostaru pao jer je pilot doživeo infarkt
Pri padu aviona tog dana poginulo je pet osoba
Privatni sportski avion koji se 13. maja srušio u mostarskom naselju Jasenica, pao je zato što je pilot doživeo infarkt i izgubio svest, potvrdio je danas na konferenciji za štampu u Sarajevu glavni istražitelj Komisije koja je istraživala slučaj Salko Begić.
Kupila je detetu sladoled, a posle par sati njegova stolica bila je CRNA! Lekari se ZGROZILI
Begić je istakao da su nalazi istrage objedinjeni na 67 stranica u kojoj je korišćeno 700 dokumenata, dodajući da je Komisija radila po međunarodnim standardima.
Pri padu aviona tog dana poginulo je pet osoba, među kojima je bilo i troje dece. Stradalih troje dece su brat i sestra Luka i Lana Lovrić i Arman Hadžiomerović, a poginuli su i pilot Ivan Karačić, koji je upravljao letelicom i mladić Muhamed Sipović.
Meteorološki uslovi bili su povoljni, postupci kontrole letenja su bili u skladu s propisanim procedurama, radioveza između kontrolora i pilota pravilno je funkcionisala, avion je održavan redovno, međutim, kako se navodi, avon je registrovan za četiri osobe, dok je na letu bilo pet osoba, iako je težina aviona bila u granicama dozvoljene.
Tog dana avionom je izvedeno 14 letova, a pilot Karačić leteo je na 12 letova.
– On je nakon 11 leta sleteo na aerodrom i bez gašenja motora pokupio putnike za 12. let, ali to je greška koja se dešava i ona se ne može uzeti kao uzrok pada aviona. Pilot je prećutao da ima ugrađeni stent, što je bio dužan, da je to prijavio do ovoga ne bi došlo – tvrdi istražitelj Begić.
Komisija je na osnovu iznetih argumenata iznela i zaključak da je osnovni uzrok pada aviona srčani udar koji je doživeo pilot tokom leta, nakon čega je usledilo nekontrolisano upravljanje, a potom i potpuni gubitak sposobnosti upravljanja avionom i dodala da je on pre pada aviona preminuo. Avion je nakon toga u nekontrolisanom letu udario o zemlju.
– Na nesreću je uticalo prikrivanje ranijih zdravstvenih problema. Pilot je imao srčanih problema zbog suženja srčanih arterija pa mu je 13. januara 2016. godine ugrađen stent. On je bio u ulozi inicijatora, organizatora, rukovodioca i pilota što je zahtevalo velika psihofizička naprezanja, a koje njegovo zdravstveno stanje nije moglo da podnese – navodi se u nalazu istražne komisije.