Утврђен разлог: Авион у Мостару пао јер је пилот доживео инфаркт
При паду авиона тог дана погинуло је пет особа
Приватни спортски авион који се 13. маја срушио у мостарском насељу Јасеница, пао је зато што је пилот доживео инфаркт и изгубио свест, потврдио је данас на конференцији за штампу у Сарајеву главни истражитељ Комисије која је истраживала случај Салко Бегић.
Купила је детету сладолед, а после пар сати његова столица била је ЦРНА! Лекари се ЗГРОЗИЛИ
Мала Божана (6) је преминула након удара аутомобила: Родитељи су урадили нешто што ће вас расплакати
Бегић је истакао да су налази истраге обједињени на 67 страница у којој је коришћено 700 докумената, додајући да је Комисија радила по међународним стандардима.
При паду авиона тог дана погинуло је пет особа, међу којима је било и троје деце. Страдалих троје деце су брат и сестра Лука и Лана Ловрић и Арман Хаџиомеровић, а погинули су и пилот Иван Карачић, који је управљао летелицом и младић Мухамед Сиповић.
Метеоролошки услови били су повољни, поступци контроле летења су били у складу с прописаним процедурама, радиовеза између контролора и пилота правилно је функционисала, авион је одржаван редовно, међутим, како се наводи, авон је регистрован за четири особе, док је на лету било пет особа, иако је тежина авиона била у границама дозвољене.
Тог дана авионом је изведено 14 летова, а пилот Карачић летео је на 12 летова.
– Он је након 11 лета слетео на аеродром и без гашења мотора покупио путнике за 12. лет, али то је грешка која се дешава и она се не може узети као узрок пада авиона. Пилот је прећутао да има уграђени стент, што је био дужан, да је то пријавио до овога не би дошло – тврди истражитељ Бегић.
Комисија је на основу изнетих аргумената изнела и закључак да је основни узрок пада авиона срчани удар који је доживео пилот током лета, након чега је уследило неконтролисано управљање, а потом и потпуни губитак способности управљања авионом и додала да је он пре пада авиона преминуо. Авион је након тога у неконтролисаном лету ударио о земљу.
– На несрећу је утицало прикривање ранијих здравствених проблема. Пилот је имао срчаних проблема због сужења срчаних артерија па му је 13. јануара 2016. године уграђен стент. Он је био у улози иницијатора, организатора, руководиоца и пилота што је захтевало велика психофизичка напрезања, а које његово здравствено стање није могло да поднесе – наводи се у налазу истражне комисије.