Američka ŠARENA LAŽA: Pentagon ODOBRAVA scenarije TROŠEĆI preko 611 milijardi dolara , Holivud SLUŠA i SNIMA
"Nećemo podržati film koji sramoti uniformu ili nas predstavlja u lošem svetlu"
Pentagon pomaže Holivudu da zarađuje, a Holivud, zauzvrat, doprinosi efikasnoj propagandi brutalne američke vojne mašine. SAD imaju najveći vojni budžet u svetu, trošeći preko 611 milijardi dolara - daleko više od bilo koje druge nacije na Zemlji. Američka vojska takođe ima na raspolaganju najuspešniji propagandni uređaj koji je svet ikada video, Holivud.
Pročitajte i :
Počevši od njihove saradnje na prvom filmu "Krila" iz 1927. godine, inače dobitnika Oskara, američka vojska je koristila Holivud za proizvodnju i oblikovanje svog javnog imidža u preko 1.800 filmova i TV emisija. Holivud je, zauzvrat, koristio vojni opremu u svojim filmovima i TV emisijama kako bi napravio brdo i novca. Veliki broj filmova kao što su "Lone Survivor", "Captain Philips", pa čak i blokbasteri kao što su "Transformers" i "Marvel", "DC" i "X-Men" filmovi o super herojima su se složili da ustupe kreativnu kontrolu u zamenu za korištenje američke vojne opreme koji oni godinama i koriste.
U cilju ostvarenja saradnje od Ministarstva odbrane (DoD), producenti moraju potpisati ugovore koji garantuju vojno odobrenu verziju scenarija. U zamenu za ustupanje kreativne kontrole, holivudski producenti štede desetine miliona dolara iz svojih budžeta na vojnu opremu, članove servisa za rukovanje opremom i skupe naknade za razne lokacije na kojima snimaju.
Kapetan Rasel Kuns izjavio je šta vojska očekuje za njihovu saradnju: "Nećemo podržati program koji sramoti uniformu ili nas predstavlja u lošem svetlu".
- Ako su kreatori filmova spremni da pregovaraju sa nama da reše probleme sa scenarijom, obično ćemo postići dogovor. U suprotnom, filmski stvaraoci mogu slobodno da nastave bez vojne pomoći - rekao je Fil Strab, šef Ministarstvaodbrane koji je veza DOD-a sa Holivudom .
SAD najveći izvoznik oružja na svetu, dok je OVA DRŽAVA najveći uvoznik
Drugim rečima, Ministarstvo odbrane (DoD) koristi novčanik svojih građana za odabir favorita. DoD nema interesovanja za nijansu, istinu ili - ne daj Bože - umetnički izraz, već je jedini cilj manipulacija javnim mnjenjem u njihovu korist. Ovo je uznemirujuće kada smatrate da je DoD u mogućnosti da iskoristi svoju finansijsku prednost kako bi sklonili po strani one koji se smatraju nedovoljno pro-vojnim ili pro-američkim na bilo koji način.
Opasnost DoD-Holivud saveza je da je Holivud neverovatno sposoban da napravi zabavnu, pro-ratnu propagandu. DoD se ne zabavlja za filmove poput "Iron Man", "X-Men", "Transformers" ili "Jurassic Park III". Oni to rade jer je to efikasan način da se psihološki programiraju Amerikanci, naročito mladi Amerikanci, ne samo da obožavaju vojsku, već da "slave" militarizam. Ova ukorenjena ljubav prema militarizmu ima razorne efekte stvarnog sveta.
Kao što Suid ističe, generacije Amerikanaca su odrastale gledajući kako je Džon Vejn hrabro napao Normandijske plaže u filmovima kao što su "Najduži dan" i na taj način bili pripremljeni da budu lako manipulisani u podržavanje američke vojne "avanture" jer su bili "programirani" da veruju da su Sjedinjene Države uvek dobronamerni heroj i izuzeti ikakve sumnje.
Putin odbrusio novinaru: "Prvo sebi razjasni neke stvari, pa tek onda možemo da pričamo"
Ovo naučeno obožavanje ratnog militarizma, izazvanog holivudskim blokbasterima, takođe je dovelo do toga da su Amerikanci voljno zavedeni da podrže farsu kao što je rat 2003. godine u Iraku. Psihološki uslov za ratnu podršku Iraka zasnovan je na velikim uspešnim filmovima poput "Saving Private Ryan" (1998), u režiji Stivena Spilberga i "Black Hawk Down" (2001), koji je producirao Džeri Brukhejmer, koji je naglasio altruistički američki militarizam. Spilberg i Brukhejmer su dva Holivudska "teškaša" koje je DoD razmatrao za njihove najpouzdanije saradnike.
Još jedan primer uspjeha DoD propagandnog programa bio Tom Kruzov "Top Gun" (1986). Film koga je režirao Brukhejmer bio je prekretnica u vezi sa DoD-Holivudom paktom, jer je usledio niz umetničkih uspešnih, anti-ratnih filmova poput "Apocalypse Now", "Platoon" i " Full Metal Jacket ", koja je dala na značaju američkoj post-vijetnamskoj krizi poverenja. "Top Gun" je bio vizuelni prikaz Reganovog optimizma, i bio je filmski "protivotrov" hladnog rata za "Vijetnamski sindrom".
Od Top Gun-a, propagandna mašina DoD rezultirala je sadašnjim odobrenjem javnosti za vojsku od 72 odsto, sa Kongresom od 12 odsto, medijima sa 24 posto, a čak sa Crkvama na samo 40 posto. Vojska daleko je najpopularnija institucija u američkom životu. Druge institucije bi, bez sumnje, imale bolji rejting ukoliko bi i oni mogli da upravljaju i kontrolišu svoj imidž u javnoj sferi.
CIA je takođe pomalo pomogla filmu "Zero Dark Thirty" (2012) i upotrebila je kao propagandni alat za promenu istorije i uveri Amerikanace da mučenje zapravo daje rezultate.
Slučaj mučenja predstavljen u "Zero Dark Thirty" originalno je pravljen od 2001. do 2010. godine na hit TV emisiji "24", koja je imala podršku i CIA. Pro-CIA i naracija o mučenju nastavili su se i u 2011. godini sa serijom "Homeland" koja je čak dobila i Emi nagradu, koju su stvorili isti "proizvođači" kao i "24" Hovard Gordon i Alek Gansa.
Ogromna CIA-Holivudska priča o uspehu bila je Oskar za film "Argo" (2012), što je ironično priča o tome da se CIA udruži sa Holivudom. CIA je sarađivala sa proizvođačima "Argoa" kako bi poboljšao njihov imidž.
Iako je Amerika jedna od najuticajnijih zemalja danas u svetu, mora se primetiti da je recept zapravo nesnosno ulaganje u filmsku produkciju kako bi se svest njenih građana, ali i ostalog sveta pomutila i "zamazale" oči.