POSLE UŽASNIH AVIONSKIH NESREĆA: Istraga pokazala fatalne greške Boinga
Izveštaj Senata SAD pokrenuo je pitanja o testiranju sistema bezbednosti povezanog sa tragičnim incidentima u Indoneziji i Etiopiji
Zvaničnici kompanije Boing neadekvatno su trenirali test pilote tokom procesa za ponovnu sertifikaciju modela "737-maks" nakon nesreća u kojima je učestvovao taj tip aviona, a u kojima je poginulo 346 osoba, navodi se u izveštaju američkog Senata.
ARMAGEDON ILI SVETLO NA KRAJU TUNELA: Rusija predviđa kada će pandemiji korona virusa da dođe kraj
PORTPAROL KREMLJA BRUTALNO ODGOVORIO ZAPADU: Rusija nije u modi na zapadu, razlog poznat već duže vreme
KAKO SRBI U DIJASPORI PROSLAVLJAJU NIKOLJDAN? U Hramovima se poštuju propisane mere uz OGRANIČEN BROJ VERNIKA
Izveštaj Komiteta za trgovinu Senata SAD pokrenuo je pitanja o testiranju u 2020. ključnog sistema bezbednosti poznatog kao MCAS, a koji je povezan sa dve avionske nesreće u Indoneziji i Etiopiji, prenosi RTS.
Komitet je zaključio da su Federalna uprava za vazduhoplovstvo (FAA) i zvaničnici Boinga "uspostavili unapred utvrđeni ishod da bi potvrdili dugotrajnu pretpostavku o ljudskom faktoru povezanu sa vremenom reakcije pilota".
Istražitelji su naveli kako se čini da "FAA i Boing pokušavaju da prikriju važne informacije koje su mogle doprineti tragedijama na avionima 737-maks".
Sjedinjene Države prizemljile su "737-maks" u martu 2019. godine nakon što su se dva aviona srušila zbog neispravnih senzora i mane koja je dovela do toga da "nos" aviona pogura na dole nakon uzletanja.
Izveštaj od petka citirao je uzbunjivača koji je navodno optužio zvaničnike "Boinga" da su podstakli pilote da koriste određenu kontrolu tokom vežbe, što je rezultiralo vremenom odziva pilota od oko četiri sekunde. Drugi pilot u odvojenom testu reagovao je za otprilike 16 sekundi.
Nalog je, piše Gardijan, potkrepljen tokom razgovora sa osobljem FAA, dodao je komitet.
Brojni izveštaji otkrivaju da Boing nije uspeo da adekvatno razmotri kako piloti reaguju na vanredne situacije u kabini tokom razvoja modela "737-maks".
Iz kompanije je navedeno da su nalaze odbora shvatili "ozbiljno" i da će "nastaviti da u potpunosti pregledaju izveštaj".
FAA je u petak saopštila da "pažljivo razmatra dokument, za koji komitet priznaje da sadrži brojne neutemeljene navode".
Agencija je dodala da je "uverena da su bezbednosna pitanja koja su imala ulogu u tragičnim nesrećama u kojima su učestvovali avioni "Lajon era" i "Etiopijan erlajnsa" rešena kroz promene dizajna koje su zahtevale i odobrile FAA i njeni partneri".
Predsednik odbora za trgovinu Roger Viker rekao je da izveštaj uključuje "značajne primere propusta u nadzoru vazduhoplovne bezbednosti i neuspelog vođstva u FAA".
- Više nezavisnih uzbunjivača kontaktiralo odbor sa tvrdnjama da je viši menadžment FAA saučesnik u određivanju nivoa sertifikata za obuku "737-maks" pre bilo kakve ocene - dodao je Komitet.
Boing se odupirao tome da za obuke pilota na "737-maks" koristi simulatore, ali je to promenjeno u januaru.
Avio-gigant se suočava sa kontinuiranom istragom. Komitet je naveo da je njegovo razmatranje "ograničeno zbog nastavka krivične istrage".
U novembru je FAA odobrila povratak na nebo modela "737-maks" i letovi su nastavljeni u Brazilu. Prvi komercijalni let u SAD na tom tipu aviona zakazan je za 29. decembar.