ПОСЛЕ УЖАСНИХ АВИОНСКИХ НЕСРЕЋА: Истрага показала фаталне грешке Боинга
Извештај Сената САД покренуо је питања о тестирању система безбедности повезаног са трагичним инцидентима у Индонезији и Етиопији
Званичници компаније Боинг неадекватно су тренирали тест пилоте током процеса за поновну сертификацију модела "737-макс" након несрећа у којима је учествовао тај тип авиона, а у којима је погинуло 346 особа, наводи се у извештају америчког Сената.
АРМАГЕДОН ИЛИ СВЕТЛО НА КРАЈУ ТУНЕЛА: Русија предвиђа када ће пандемији корона вируса да дође крај
ПОРТПАРОЛ КРЕМЉА БРУТАЛНО ОДГОВОРИО ЗАПАДУ: Русија није у моди на западу, разлог познат већ дуже време
КАКО СРБИ У ДИЈАСПОРИ ПРОСЛАВЉАЈУ НИКОЉДАН? У Храмовима се поштују прописане мере уз ОГРАНИЧЕН БРОЈ ВЕРНИКА
Извештај Комитета за трговину Сената САД покренуо је питања о тестирању у 2020. кључног система безбедности познатог као МЦАС, а који је повезан са две авионске несреће у Индонезији и Етиопији, преноси РТС.
Комитет је закључио да су Федерална управа за ваздухопловство (ФАА) и званичници Боинга "успоставили унапред утврђени исход да би потврдили дуготрајну претпоставку о људском фактору повезану са временом реакције пилота".
Истражитељи су навели како се чини да "ФАА и Боинг покушавају да прикрију важне информације које су могле допринети трагедијама на авионима 737-макс".
Сједињене Државе приземљиле су "737-макс" у марту 2019. године након што су се два авиона срушила због неисправних сензора и мане која је довела до тога да "нос" авиона погура на доле након узлетања.
Извештај од петка цитирао је узбуњивача који је наводно оптужио званичнике "Боинга" да су подстакли пилоте да користе одређену контролу током вежбе, што је резултирало временом одзива пилота од око четири секунде. Други пилот у одвојеном тесту реаговао је за отприлике 16 секунди.
Налог је, пише Гардијан, поткрепљен током разговора са особљем ФАА, додао је комитет.
Бројни извештаји откривају да Боинг није успео да адекватно размотри како пилоти реагују на ванредне ситуације у кабини током развоја модела "737-макс".
Из компаније је наведено да су налазе одбора схватили "озбиљно" и да ће "наставити да у потпуности прегледају извештај".
ФАА је у петак саопштила да "пажљиво разматра документ, за који комитет признаје да садржи бројне неутемељене наводе".
Агенција је додала да је "уверена да су безбедносна питања која су имала улогу у трагичним несрећама у којима су учествовали авиони "Лајон ера" и "Етиопијан ерлајнса" решена кроз промене дизајна које су захтевале и одобриле ФАА и њени партнери".
Председник одбора за трговину Рогер Викер рекао је да извештај укључује "значајне примере пропуста у надзору ваздухопловне безбедности и неуспелог вођства у ФАА".
- Више независних узбуњивача контактирало одбор са тврдњама да је виши менаџмент ФАА саучесник у одређивању нивоа сертификата за обуку "737-макс" пре било какве оцене - додао је Комитет.
Боинг се одупирао томе да за обуке пилота на "737-макс" користи симулаторе, али је то промењено у јануару.
Авио-гигант се суочава са континуираном истрагом. Комитет је навео да је његово разматрање "ограничено због наставка кривичне истраге".
У новембру је ФАА одобрила повратак на небо модела "737-макс" и летови су настављени у Бразилу. Први комерцијални лет у САД на том типу авиона заказан је за 29. децембар.