NOVA OPASNOST PRETI SVETU Britanci upozorili: Ako se situacija USKORO ne promeni, posledice će biti katastrofalne
Suša u Panamskom kanalu izazvala je niz posledica na međunarodnom planu.
Suša u Panamskom kanalu i niz napada na teretne brodove u Sueckom kanalu mogli bi da ograniče saobraćaj duž vitalnih trgovačkih ruta, piše Fajnenšel tajms.
BAJDENOV REJTING NIKAD NIŽI: Tramp pretekao šefa Bele kuće, pokazuju nove ankete
SKANDALOZNO! Penzioneri ove zemlje sve više navučeni na nedozvoljene supstance, dobili čak i poseban nadimak
PRIZOR KOJI LEDI KRV U ŽILAMA: Putnički avion sleće u Tel Aviv dok "Gvozdena kupola" obara Hamasove rakete (VIDEO)
- Postoje isporuke koje jednostavno neće stići na vreme za Božić - piše u publikaciji.
Ako se situacija uskoro ne promeni, posledice po globalnu trgovinu biće katastrofalne, navodi se u članku.
Prema Upravi za Panamski kanal, koju citira FT, oktobar 2023. bio je najsušniji u regionu u poslednjih 70 godina. U tom kontekstu, vlasti su po prvi put smanjile broj prolaza brodova, koji će do februara biti ograničen na 18 dnevno.
Prema podacima Uprave za kanale, neki brodovi su u redu čekali u proseku 12,2 dana, a neki i više od dve nedelje. Suočene sa sve većim kašnjenjima, kompanije su bile prinuđene da preusmere brodove na skuplje rute, piše list, dodajući da je u isto vreme iznenadna serija napada u Suecu na brodove za koje se veruje da prevoze robu u Izrael potresla svetsku zajednicu.
- Ako se ometa i prolaz kroz Suecki kanal, to bi moglo dovesti do ozbiljnih poremećaja - navodi list.
Tako će poremećaji u funkcionisanju kanala dovesti do povećanja cene robe, jer su cene korišćenja Panamskog kanala brzo porasle na milione dolara po prolazu broda, navodi se u materijalu.
Promena rute od Paname do Sueckog kanala dodaje pet dana putovanju od Njujorka do Šangaja za brodove, navodi MDS Transmodal . Ako odaberete rutu duž afričkog Rta dobre nade, ovo može dodati još šest dana vašem putovanju.
Ova situacija je pokrenula pitanje održivosti globalne trgovine, dodaje FT, prenosi Ria.ru.