НОВА ОПАСНОСТ ПРЕТИ СВЕТУ Британци упозорили: Ако се ситуација УСКОРО не промени, последице ће бити катастрофалне
Суша у Панамском каналу изазвала је низ последица на међународном плану.
Суша у Панамском каналу и низ напада на теретне бродове у Суецком каналу могли би да ограниче саобраћај дуж виталних трговачких рута, пише Фајненшел тајмс.
БАЈДЕНОВ РЕЈТИНГ НИКАД НИЖИ: Трамп претекао шефа Беле куће, показују нове анкете
СКАНДАЛОЗНО! Пензионери ове земље све више навучени на недозвољене супстанце, добили чак и посебан надимак
ПРИЗОР КОЈИ ЛЕДИ КРВ У ЖИЛАМА: Путнички авион слеће у Тел Авив док "Гвоздена купола" обара Хамасове ракете (ВИДЕО)
- Постоје испоруке које једноставно неће стићи на време за Божић - пише у публикацији.
Ако се ситуација ускоро не промени, последице по глобалну трговину биће катастрофалне, наводи се у чланку.
Према Управи за Панамски канал, коју цитира ФТ, октобар 2023. био је најсушнији у региону у последњих 70 година. У том контексту, власти су по први пут смањиле број пролаза бродова, који ће до фебруара бити ограничен на 18 дневно.
Према подацима Управе за канале, неки бродови су у реду чекали у просеку 12,2 дана, а неки и више од две недеље. Суочене са све већим кашњењима, компаније су биле принуђене да преусмере бродове на скупље руте, пише лист, додајући да је у исто време изненадна серија напада у Суецу на бродове за које се верује да превозе робу у Израел потресла светску заједницу.
- Ако се омета и пролаз кроз Суецки канал, то би могло довести до озбиљних поремећаја - наводи лист.
Тако ће поремећаји у функционисању канала довести до повећања цене робе, јер су цене коришћења Панамског канала брзо порасле на милионе долара по пролазу брода, наводи се у материјалу.
Промена руте од Панаме до Суецког канала додаје пет дана путовању од Њујорка до Шангаја за бродове, наводи МДС Трансмодал . Ако одаберете руту дуж афричког Рта добре наде, ово може додати још шест дана вашем путовању.
Ова ситуација је покренула питање одрживости глобалне трговине, додаје ФТ, преноси Риа.ру.