ISTORIJSKI DAN ZA TURSKU, NIŠTA NEĆE BITI ISTO: Erdogan otvara megaprojekat, "ogrlica" će zasijati u punom sjaju!
U Turskoj je poznat i kao "ogrlica tesnaca Čanakale"
Danas će biti zvanično otvoren most "Čanakale 1915" nad morezom Dardaneli, koji u dužini od 4,6 kilometara spaja Evropu i Aziju. To je jedan od najdužih takvih mostova u svetu i najduži most između Evrope i Azije.
POJAVIO SE NOVI SOJ KORONA VIRUSA: Zaražene dve osobe, a stručnjaci upozoravaju da ova varijanta NIJE POZNATA svetu
PUTIN DONEO JOŠ JEDNU ODLUKU: Želi da moćna žena ostane na čelu
"RUSIJA SE OSLANJA SAMO NA SEBE I JAKE SAVEZNIKE KOJE NE PLEŠU KAKO SAD KAŽE" Lavrov o jačanju države koje ustaju protiv Amerike
Most poznat i kao "ogrlica tesnaca Čanakale" svečano će otvoriti turski predsednik Redžep Tajip Erdogan na 107. godišnjicu pomorske bitke u Čanakaleu, prenosi Anadolija. To će, kako je navedeno, postati najduži viseći most srednjeg raspona na svetu. Most će skratiti vreme putovanja između Azije i Evrope na samo šest minuta, piše list Dejli sabah.
Navodi da putovanje trajektom između evropske i anadolijske (azijske) strane Dardanela traje otprilike 30 minuta, te da se prevoz trajektom ponekad otkazuje zbog olujnog vremena. Pri tome se tokom sezone godišnjih odmora satima čeka u redu na ukrcavanje.
Most "Čanakale 1915" biće najduži viseći most na svetu, ukupne dužine 4.608 metara, sa rasponom između nosećih stubova od 2.023 metra, što je dužina koja simboliše 2023. godinu u kojoj se obeležava 100. godišnjica od osnivanja Republike Turske, koju je utemeljio "otac nacije" Kemal Ataturk.
Piloni, oblikovani kao artiljerijske granate u čast Galipoljske bitke, visoki su 318 metara i obojeni crveno-belo, odnosno u bojama turske zastave. Izgradnja je počela u martu 2018. i projekat je koštao ukupno 3,1 milijardu evra, 100 miliona evra više od plana, zbog uticaja pandemije i rasta cena materijala
Procenjuje se da će završetak ovog projekta smanjiti trajektni saobraćaj, posebno tokom letnjih meseci i državnih praznika, i postati alternativna ruta za prevoz od Istanbula i Trakije do regiona Marmara i Egejskog mora. Pored smanjenja vremena putovanja, projekat će obezbediti integraciju luka u regionima Mramornog i Egejskog mora u sve transportne sisteme.
Ovaj megaprojekat, koji je realizovao konzorcijum južnokorejskih i turskih kompanija, biće četvrti most u Turskoj i peta saobraćajnica koja povezuje Aziju i Evropu, posle Mosta mučenika 15. jul, mosta Fatih Sultan Mehmet, mosta Javuz Sultan Selim, te Železničkog tunela Marmaraj i Evroazijskog tunela, navodi Dejli sabah.