ИСТОРИЈСКИ ДАН ЗА ТУРСКУ, НИШТА НЕЋЕ БИТИ ИСТО: Ердоган отвара мегапројекат, "огрлица" ће засијати у пуном сјају!
У Турској је познат и као "огрлица теснаца Чанакале"
Данас ће бити званично отворен мост "Чанакале 1915" над морезом Дарданели, који у дужини од 4,6 километара спаја Европу и Азију. То је један од најдужих таквих мостова у свету и најдужи мост између Европе и Азије.
ПОЈАВИО СЕ НОВИ СОЈ КОРОНА ВИРУСА: Заражене две особе, а стручњаци упозоравају да ова варијанта НИЈЕ ПОЗНАТА свету
ПУТИН ДОНЕО ЈОШ ЈЕДНУ ОДЛУКУ: Жели да моћна жена остане на челу
"РУСИЈА СЕ ОСЛАЊА САМО НА СЕБЕ И ЈАКЕ САВЕЗНИКЕ КОЈЕ НЕ ПЛЕШУ КАКО САД КАЖЕ" Лавров о јачању државе које устају против Америке
Мост познат и као "огрлица теснаца Чанакале" свечано ће отворити турски председник Реџеп Тајип Ердоган на 107. годишњицу поморске битке у Чанакалеу, преноси Анадолија. То ће, како је наведено, постати најдужи висећи мост средњег распона на свету. Мост ће скратити време путовања између Азије и Европе на само шест минута, пише лист Дејли сабах.
Наводи да путовање трајектом између европске и анадолијске (азијске) стране Дарданела траје отприлике 30 минута, те да се превоз трајектом понекад отказује због олујног времена. При томе се током сезоне годишњих одмора сатима чека у реду на укрцавање.
Мост "Чанакале 1915" биће најдужи висећи мост на свету, укупне дужине 4.608 метара, са распоном између носећих стубова од 2.023 метра, што је дужина која симболише 2023. годину у којој се обележава 100. годишњица од оснивања Републике Турске, коју је утемељио "отац нације" Кемал Ататурк.
Пилони, обликовани као артиљеријске гранате у част Галипољске битке, високи су 318 метара и обојени црвено-бело, односно у бојама турске заставе. Изградња је почела у марту 2018. и пројекат је коштао укупно 3,1 милијарду евра, 100 милиона евра више од плана, због утицаја пандемије и раста цена материјала
Процењује се да ће завршетак овог пројекта смањити трајектни саобраћај, посебно током летњих месеци и државних празника, и постати алтернативна рута за превоз од Истанбула и Тракије до региона Мармара и Егејског мора. Поред смањења времена путовања, пројекат ће обезбедити интеграцију лука у регионима Мраморног и Егејског мора у све транспортне системе.
Овај мегапројекат, који је реализовао конзорцијум јужнокорејских и турских компанија, биће четврти мост у Турској и пета саобраћајница која повезује Азију и Европу, после Моста мученика 15. јул, моста Фатих Султан Мехмет, моста Јавуз Султан Селим, те Железничког тунела Мармарај и Евроазијског тунела, наводи Дејли сабах.