KAIRO ĆE TRAŽITI VELIKU ODŠTETU: Blokada Sueckog kanala teško oštetila Egipat, zna se ko je najodgovorniji
Nesreća je prouzrokovala masovno gomilanje brodova prema severu i jugu kanala
Egipat će tražiti od vlasnika teretnog broda Ever Given da plati odštetu u Kairu, a kapetana broda smatra odgovornim za nesreću prošlog utorka koja je zablokirala Suecki kanal, rekao je pomoćnik egipatskog predsednika Abdel Fatah al-Sisi.
DVA BRITANSKA LOVCA HITNO POLETELA: "Tajfuni" upalili motore, brže bolje iz Škotske ka Severnom moru, Rusi dolaze!
NEMA VIŠE VAKCINA ZA DELJENJE: Država objavila najnoviju informaciju!
"DA LI SAM VAM NEDOSTAJAO?" Tramp došao na venčanje i "opleo" po Bajdenu, prisutni gosti u ekstazi (VIDEO)
Kontejnerski brod dug 400 metara, koji je prošle nedelje izašao na naslovnice širom sveta nakon blokade Sueckog kanala, u vlasništvu je japanskog brodograditeljskog giganta Imabari Šipbilding, registrovanog u Panami, kojim upravlja nemačka kompanija za upravljanje brodovima Bernhard Šulte, a unajmljen je od strane tajvanske transportne kompanije Evergrin Maritajm.
Savetnik, koji je zatražio da se ne imenuje, rekao je da će biti potrebno četiri dana da se potpuno raščisti usko grlo koje se stvorilo u kanalu.
Zvaničnik je takođe potvrdio da je plovidba nastavljena, da je kanal potpuno bezbedan i da rekonstrukcija bilo koje vrste nije smatrana neophodnom nakon incidenta od 23. marta.
Savetnik je takođe isključio mogućnost sabotaže.
Konačno, zvaničnik je naznačio da je Ever Given bio na tehničkom pregledu, nakon čega će biti poslat u Roterdam, u Holandiji.
Krajem prošle nedelje, Japan Tajms je izvestio da je Ever Given putovao brzinom od 13,5 čvorova pre nego što se nasukao, uprkos ograničenju brzine kanala između 7,6 i 8,6 čvorova. Masivni pramac kontejnerskog broda veličine nebodera zabio se u desnu obalu kanala 23. marta, krmom usmerenom prema levoj obali pod uglom dovoljnim da blokira sav saobraćaj svih velikih brodova.
Nesreća je prouzrokovala masovno gomilanje brodova prema severu i jugu kanala, a trgovinski eksperti procenili su da brod gubi oko 400 miliona dolara svakog sata koliko je ostao zaglavljen u kanalu, a Egiptu je uzrokovalo oko 14 miliona dolara izgubljenih prihoda od tranzitnih naknada.