KAKVO BOGOHULJENJE: Profesori sa Zapada ŠOKIRALI izjavom da je Isus bio žrtva SEKSUALNOG NASILJA!
Ovo je njihovo tumačenje
Sezona posta je poziv crkvama i svima ostalima koji to žele da razmišljaju o uznemirujućoj priči o mučenju i raspeću Isusa iz Nazareta, kako je opisano u Novom zavetu. To je jedna od najpoznatijih i najčešće prepričavanih priča u ljudskoj istoriji. Pa ipak, uprkos tome što se tako često čita i pamti, tu je i deo priče koji obično zauzima malo pažnje i diskusije - skidanje i ponižavanje Isusa.
Pročitajte i:
Pokret "MeToo" naglašava postojanje seksualnog nasilja, seksualnog uznemiravanja i drugih seksualnih zloupotreba koje su žene i devojke doživele u različitim oblicima. Takođe je izložio postojanje tendencije da se sve to negira, odbacuje ili minimizira značaj i uticaj ovih iskustava u društvu.
Imajući ovo na umu, u ovom sadašnjem periodu posta, čini se posebno prigodnim da se podsetimo Isusovog stradanja - i da ga imenujemo za ono što on treba da bude - snažan prikaz poniženja i nasilja zasnovanog na polnoj pripadnosti, koju treba priznati kao čin seksualnog nasilja i zlostavljanja.
Ideja da je Isus sam doživeo seksualno zlostavljanje na prvi pogled može izgledati čudno ili šokantno, ali raspeće je bila "vrhovna kazna", a izlaganje žrtava nije bio slučajni deo tog nasilja. Bila je to namerna akcija koju su Rimljani koristili za ponižavanje i degradaciju onih koje su želeli kazniti. To je značilo da je raspeće više nego fizičko, bilo je i razarajuće emocionalno i psihološko kažnjavanje.
Konvencionalna hrišćanska umetnost koja obuhvata Hristovu nagost na krstu sa mekanom tkaninom koja prekriva intimne delove je možda razumljiv odgovor na nameravano poniženje rimskog raspeća. Ali to ne bi trebalo da nas spreči da razmišljamo da bi istorijska realnost možda mogla biti i drugačija.
ZNATE LI ZAŠTO? Milošević NIKADA patrijarhu PAVLU nije čestitao BOŽIĆ!
Ovo nije samo pitanje ispravljanja istorijskog zapisa. Ako je Isus nazvan žrtvom seksualnog zlostavljanja, to bi moglo napraviti ogromnu razliku u tome kako se crkve bave pokretima kao što je "MeToo" i kako promovišu promene u širem društvu. To bi moglo znatno doprineti pozitivnim promenama u mnogim zemljama, a posebno u društvima gde se većina ljudi identifikuje sa hrišćanstvom.
Neki skeptici mogu reagovati da bi skidanje zatvorenika moglo biti oblik nasilja ili zlostavljanja, ali je to pogrešno nazvati "seksualnim nasiljem" ili "seksualnim zlostavljanjem".
ČINITE DOBRA DELA: Ruski patrijarh ČESTITAO Božić pravoslavnom svetu
Pa ipak, ako je svrha bilo ponižavanje zarobljenika i njegovo izlaganje drugim ljudima, a ako je skidanje učinjeno protiv njegove volje i kao način da ga osramote u javnosti, onda je prepoznavanje njega kao predmeta seksualnog nasilja ili seksualnog zlostavljanja izgleda u potpunosti opravdano. Primer ovoga je način na koji je skinut Vercingetorik, kralj Arverna, što je i prikazano u prvoj epizodi serije "Rim" na HBO.
Scena naglašava bespomoćnost golog zatvorenika koji je skinut i izložen ispred grupe neprijateljskih rimskih vojnika. Snaga i kontrola rimske moći suprotstavljena je ranjivosti i prisilnoj poniženosti zatvorenika. Scena takođe ukazuje na mogućnost još veće seksualizovanosti nasilja o čemu se isto može pričati.
HRIŠĆANI, UMIJTE SE OVIM: Voda zahvaćena u badnjedanskoj noći ima magijsko značenje!
Analiza uzroka nagosti Margaret R. Majls pokazuje da mi posmatramo mušku i žensku golotinju drugačije. U biblijskoj umetnosti na hrišćanskom Zapadu, Majls tvrdi da golo muško telo predstavlja slavnu atletu koja predstavlja duhovnu i fizičku patnju.
Seksualno zlostavljanje ne čini deo narativa muškosti koja je inherentna u predstavama Isusa. Gole žene, međutim, odmah su identifikovane kao seksualni objekti. Videti ženu koja je prisilno gola bi moglo biti prepoznato kao seksualno zlostavljanje više nego što je Isusova nagost u jevanđeljima po Mateju i Marku.
Incident u Vatikanu: Članica Femena uhapšena nakon pokušaja da ukrade kip bebe Isusa
Da je Hrist bio žensko, ne bi se ustručavali da u tome prepoznamo seksualno zlostavljanje. Neki današnji hrišćani i dalje nerado prihvataju da je Isus bio žrtva seksualnog nasilja i izgleda da se seksualno zlostavljanje smatra isključivo ženskim iskustvom.
Seksualno zlostavljanje Isusa je deo koji nedostaje u okviru priča o Isusovom stradanju i Vaskrsu. Prikladno je prepoznati Isusa kao žrtvu seksualnog nasilja kako bi se otklonilo kontinuirano žigosanje za one koji su iskusili seksualno zlostavljanje, naročito muškarci.
Veliki post nudi period u kome se ova opasnost stvaranja raspeća može prikloniti i povezati sa važnim pitanjima koja pokreti poput "MeToo" rade za crkve i za šire društvo. Jednom kada priznamo seksualno zlostavljanje Isusa možda ćemo biti spremniji da priznamo seksualno zlostavljanje u našim životnim kontekstima.