КАКВО БОГОХУЉЕЊЕ: Професори са Запада ШОКИРАЛИ изјавом да је Исус био жртва СЕКСУАЛНОГ НАСИЉА!
Ово је њихово тумачење
Сезона поста је позив црквама и свима осталима који то желе да размишљају о узнемирујућој причи о мучењу и распећу Исуса из Назарета, како је описано у Новом завету. То је једна од најпознатијих и најчешће препричаваних прича у људској историји. Па ипак, упркос томе што се тако често чита и памти, ту је и део приче који обично заузима мало пажње и дискусије - скидање и понижавање Исуса.
Прочитајте и:
Покрет "МеТоо" наглашава постојање сексуалног насиља, сексуалног узнемиравања и других сексуалних злоупотреба које су жене и девојке доживеле у различитим облицима. Такође је изложио постојање тенденције да се све то негира, одбацује или минимизира значај и утицај ових искустава у друштву.
Имајући ово на уму, у овом садашњем периоду поста, чини се посебно пригодним да се подсетимо Исусовог страдања - и да га именујемо за оно што он треба да буде - снажан приказ понижења и насиља заснованог на полној припадности, коју треба признати као чин сексуалног насиља и злостављања.
Идеја да је Исус сам доживео сексуално злостављање на први поглед може изгледати чудно или шокантно, али распеће је била "врховна казна", а излагање жртава није био случајни део тог насиља. Била је то намерна акција коју су Римљани користили за понижавање и деградацију оних које су желели казнити. То је значило да је распеће више него физичко, било је и разарајуће емоционално и психолошко кажњавање.
Конвенционална хришћанска уметност која обухвата Христову нагост на крсту са меканом тканином која прекрива интимне делове је можда разумљив одговор на намеравано понижење римског распећа. Али то не би требало да нас спречи да размишљамо да би историјска реалност можда могла бити и другачија.
ЗНАТЕ ЛИ ЗАШТО? Милошевић НИКАДА патријарху ПАВЛУ није честитао БОЖИЋ!
Ово није само питање исправљања историјског записа. Ако је Исус назван жртвом сексуалног злостављања, то би могло направити огромну разлику у томе како се цркве баве покретима као што је "МеТоо" и како промовишу промене у ширем друштву. То би могло знатно допринети позитивним променама у многим земљама, а посебно у друштвима где се већина људи идентификује са хришћанством.
Неки скептици могу реаговати да би скидање затвореника могло бити облик насиља или злостављања, али је то погрешно назвати "сексуалним насиљем" или "сексуалним злостављањем".
ЧИНИТЕ ДОБРА ДЕЛА: Руски патријарх ЧЕСТИТАО Божић православном свету
Па ипак, ако је сврха било понижавање заробљеника и његово излагање другим људима, а ако је скидање учињено против његове воље и као начин да га осрамоте у јавности, онда је препознавање њега као предмета сексуалног насиља или сексуалног злостављања изгледа у потпуности оправдано. Пример овога је начин на који је скинут Верцингеторик, краљ Арверна, што је и приказано у првој епизоди серије "Рим" на ХБО.
Сцена наглашава беспомоћност голог затвореника који је скинут и изложен испред групе непријатељских римских војника. Снага и контрола римске моћи супротстављена је рањивости и присилној понижености затвореника. Сцена такође указује на могућност још веће сексуализованости насиља о чему се исто може причати.
ХРИШЋАНИ, УМИЈТЕ СЕ ОВИМ: Вода захваћена у бадњеданској ноћи има магијско значење!
Анализа узрока нагости Маргарет Р. Мајлс показује да ми посматрамо мушку и женску голотињу другачије. У библијској уметности на хришћанском Западу, Мајлс тврди да голо мушко тело представља славну атлету која представља духовну и физичку патњу.
Сексуално злостављање не чини део наратива мушкости која је инхерентна у представама Исуса. Голе жене, међутим, одмах су идентификоване као сексуални објекти. Видети жену која је присилно гола би могло бити препознато као сексуално злостављање више него што је Исусова нагост у јеванђељима по Матеју и Марку.
Инцидент у Ватикану: Чланица Фемена ухапшена након покушаја да украде кип бебе Исуса
Да је Христ био женско, не би се устручавали да у томе препознамо сексуално злостављање. Неки данашњи хришћани и даље нерадо прихватају да је Исус био жртва сексуалног насиља и изгледа да се сексуално злостављање сматра искључиво женским искуством.
Сексуално злостављање Исуса је део који недостаје у оквиру прича о Исусовом страдању и Васкрсу. Прикладно је препознати Исуса као жртву сексуалног насиља како би се отклонило континуирано жигосање за оне који су искусили сексуално злостављање, нарочито мушкарци.
Велики пост нуди период у коме се ова опасност стварања распећа може приклонити и повезати са важним питањима која покрети попут "МеТоо" раде за цркве и за шире друштво. Једном када признамо сексуално злостављање Исуса можда ћемо бити спремнији да признамо сексуално злостављање у нашим животним контекстима.