KOBNOM LETELICOM UPRAVLJAO SRPSKI PILOT! Zaspao u kabini aviona, pa u smrt odveo 158 indijskih državljana
Avionom koji srušio u indijskom gradu Mangalor upravljao je Zlatko Glušica, britanski državljanin srpskog porekla
Avionska nesreća koja je šokirala ceo svet, a dobro poznata na našim prostorima, desila se pre 11 godina u mestu Mangaloreu na jugu Indije kada je poginulo 158 indijskih državljana, a preživelo osmoro.
Letelicom je tada upravljao Zlatko Glušica (55), Srbin sa britanskim pasošem, koji je takođe poginuo, a do nesreće je došlo kada je avion na liniji Dubai-Mangaloreu izleteo sa piste i zapalio se.
STRAVIČNE SCENE! PLAMEN I DIM KULJAJU IZ OLUPINE: U nesreći na Filipinima stradalo 17 ljudi (FOTO/VIDEO)
PAO JOŠ JEDAN VOJNI AVION: Ruska letelica srušila se u Kazahstanu, piloti preživeli
(UZNEMIRUJUĆE) UŽASNA NESREĆA! Pao vojni avion sa 85 ljudi na Filipinima (FOTO/VIDEO)
Avionom koji srušio u indijskom gradu Mangalor upravljao je Zlatko Glušica, britanski državljanim srpskog porekla.
- Pilot koji je upravljao avionom je bio Srbin, a drugi pilot državljanin Indije - izjavio je visoki predstavnik aviokompanije Anup Šrivastav 23.05.2010., dodajući da su oba pilota počela za kompaniju da lete 2009. godine.
Kasnijom istragom je upokazala je da je pilot spavao tokom leta i da je bio dezorijentisan pri sletanju. Kapetan Zlatko Glušica, na tom letu je spavao više od 90 minuta i prekasno shvatio da se avion nalazi na većoj visini od dozvoljene.
Na audio-snimku se čuje kako kopilot kapetan Ahluvalija tri puta kaže Zlatku Glušici da napravi još jedan krug pošto avion nije mogao da sleti. Pilot je pokušao da podigne letelicu, ali je bilo suviše kasno.
Analizom glasova iz pilotske kabine utvrđeno je da je tokom leta u kokpitu zabeleženo "jako hrkanje i duboko disanje". Istražitelji kažu da je ovo redak slučaj kada je uopšte zabeleženo tako jako hrkanje iz pilotske kabine.
Zlatko Glušica je bio iskusan 55-godišnji pilot, sa 10.000 sati leta, više puta je sletao u Mangalor i bio je upoznat sa karakteristikama aerodroma.
Uzletno-sletna pista aerodroma Mangalora se nalazi na vrhu brda i od posade zahteva posebnu preciznost pri uzletanju i sletanju. Aerodrom je otvoren pedesetih godina, a pista i aerodromska zgrada su baš te godine modernizovani.
Tadašnja istraga je pokazala da je avion dodirnuo zemlju oko 600 metara dalje od predviđene tačke, izleteo sa piste, prepolovio na dva dela i zapalio.
"Boing" 737-800 je bio nov, počeo je da se koristi u januaru 2008. godine. Pre sletanja posada nije upozoravala na bilo kakve tehničke probleme.
Prema podacima aviokompanije "Er India ekspres", u avionu je bilo 160 putnika i šest članova posade. Katastrofu je preživelo osam ljudi, ali je jedan od njih je umro na putu do bolnice.
Indijski državnici su istog dana uspeli da pronađu crnu kutiju putničkog aviona kompanije "Indija ekspres".