КОБНОМ ЛЕТЕЛИЦОМ УПРАВЉАО СРПСКИ ПИЛОТ! Заспао у кабини авиона, па у смрт одвео 158 индијских држављана
Авионом који срушио у индијском граду Мангалор управљао је Златко Глушица, британски држављанин српског порекла
Авионска несрећа која је шокирала цео свет, а добро позната на нашим просторима, десила се пре 11 година у месту Мангалореу на југу Индије када је погинуло 158 индијских држављана, а преживело осморо.
Летелицом је тада управљао Златко Глушица (55), Србин са британским пасошем, који је такође погинуо, а до несреће је дошло када је авион на линији Дубаи-Мангалореу излетео са писте и запалио се.
СТРАВИЧНЕ СЦЕНЕ! ПЛАМЕН И ДИМ КУЉАЈУ ИЗ ОЛУПИНЕ: У несрећи на Филипинима страдало 17 људи (ФОТО/ВИДЕО)
ПАО ЈОШ ЈЕДАН ВОЈНИ АВИОН: Руска летелица срушила се у Казахстану, пилоти преживели
(УЗНЕМИРУЈУЋЕ) УЖАСНА НЕСРЕЋА! Пао војни авион са 85 људи на Филипинима (ФОТО/ВИДЕО)
Авионом који срушио у индијском граду Мангалор управљао је Златко Глушица, британски држављаним српског порекла.
- Пилот који је управљао авионом је био Србин, а други пилот држављанин Индије - изјавио је високи представник авиокомпаније Ануп Шривастав 23.05.2010., додајући да су оба пилота почела за компанију да лете 2009. године.
Каснијом истрагом је упоказала је да је пилот спавао током лета и да је био дезоријентисан при слетању. Капетан Златко Глушица, на том лету је спавао више од 90 минута и прекасно схватио да се авион налази на већој висини од дозвољене.
На аудио-снимку се чује како копилот капетан Ахлувалија три пута каже Златку Глушици да направи још један круг пошто авион није могао да слети. Пилот је покушао да подигне летелицу, али је било сувише касно.
Анализом гласова из пилотске кабине утврђено је да је током лета у кокпиту забележено "јако хркање и дубоко дисање". Истражитељи кажу да је ово редак случај када је уопште забележено тако јако хркање из пилотске кабине.
Златко Глушица је био искусан 55-годишњи пилот, са 10.000 сати лета, више пута је слетао у Мангалор и био је упознат са карактеристикама аеродрома.
Узлетно-слетна писта аеродрома Мангалора се налази на врху брда и од посаде захтева посебну прецизност при узлетању и слетању. Аеродром је отворен педесетих година, а писта и аеродромска зграда су баш те године модернизовани.
Тадашња истрага је показала да је авион додирнуо земљу око 600 метара даље од предвиђене тачке, излетео са писте, преполовио на два дела и запалио.
"Боинг" 737-800 је био нов, почео је да се користи у јануару 2008. године. Пре слетања посада није упозоравала на било какве техничке проблеме.
Према подацима авиокомпаније "Ер Индиа експрес", у авиону је било 160 путника и шест чланова посаде. Катастрофу је преживело осам људи, али је један од њих је умро на путу до болнице.
Индијски државници су истог дана успели да пронађу црну кутију путничког авиона компаније "Индија експрес".