Kako je Tramp osvojio društvene mreže i zasenio Kamalu – ismejan u medijima, ali viralan na TikToku
Uoči završnice predsedničkih izbora, dok su anketne brojke ukazivale na izuzetno tesnu trku, društvene mreže, a posebno Tiktok, pokazale su da je Donald Tramp ostvario značajnu prednost u digitalnoj popularnosti.
Tokom poslednje dve nedelje kampanje, predsednik Donald Tramp ostvario je ogroman rast na Tiktoku. Pregledi njegovih najuspešnijih objava su daleko nadmašili one potpredsednice Kamale Haris.
U završnim danima predsedničkih izbora ovog meseca, anketari i analitičari su tvrdili da je trka izuzetno tesna – statistički izjednačena. Međutim, podaci sa Tiktoka pričali su drugačiju priču. Bivši predsednik Donald Tramp dramatično je privukao pažnju Amerikanaca na internetu, nadmašivši Kamalu Haris.
Uvredljiva imitacija
Tramp je 22. oktobra posetio restoran Mekdonalds u oblasti Filadelfije i snimio scenu u kojoj priprema hranu za unapred odabrane goste. Ovaj potez bio je ismejan u medijima i neki radnici brze hrane su ga odbacili kao "uvredljivu imitaciju".
Međutim, na Tiktoku su zvanični nalozi Trampovog tima preplavili "feed" korisnika ovim snimcima. Dosegli su veću publiku nego što je ijedan od kandidata do tada imao u jednom danu.
Jedan od Trampovih snimaka iz Mekdonaldsa dobio je više od 63 miliona pregleda i 7,3 miliona lajkova. To je nadmašilo pet najboljih objava Kamale Haris na platformi tog dana zajedno.
Prema podacima analitičke firme "Zelf", Trampov uspeh na Tiktoku nastavio se od događaja u Mekdonaldsu do Dana izbora. Tada je njegova najuspešnija objava imala 151 milion pregleda, dok je najuspešnija objava Haris zabeležila samo 29,6 miliona.
Od 10 najuspešnijih Tiktok objava kandidata, osam je pripadalo Trampu, od čega je pet bilo u poslednjoj nedelji kampanje.
Podaci "Zelf"-a pokazuju značajnu razliku u strategijama kampanja na Tiktoku. Haris je u proseku objavljivala 20 do 30 puta dnevno tokom oktobra. Tramp je imao svega 10 objava dnevno. Iako su kandidati između 1. avgusta i Dana izbora imali sličan ukupan broj pregleda (tri milijarde za Trampa, 2,9 milijardi za Haris), Trampovi pregledi su dolazili u kasnijoj fazi kampanje, u naletima koji su dosegli širu publiku.
Podsetimo, Donald Tramp, kandidat Republikanske stranke, vratio se u Belu kuću posle četiri godine. Nekoliko sati po zatvaranju birališta, Tramp je proglasio pobedu na američkim predsedničkim izborima, ostavivši za sobom Kamalu Haris, odlazeću potpredsednicu i kandidatkinju Demokratske partije.
Srbija Danas/Forbes