Како је Трамп освојио друштвене мреже и засенио Камалу – исмејан у медијима, али виралан на ТикТоку
Уочи завршнице председничких избора, док су анкетне бројке указивале на изузетно тесну трку, друштвене мреже, а посебно Тикток, показале су да је Доналд Трамп остварио значајну предност у дигиталној популарности.
Током последње две недеље кампање, председник Доналд Трамп остварио је огроман раст на Тиктоку. Прегледи његових најуспешнијих објава су далеко надмашили оне потпредседнице Камале Харис.
У завршним данима председничких избора овог месеца, анкетари и аналитичари су тврдили да је трка изузетно тесна – статистички изједначена. Међутим, подаци са Тиктока причали су другачију причу. Бивши председник Доналд Трамп драматично је привукао пажњу Американаца на интернету, надмашивши Камалу Харис.
Увредљива имитација
Трамп је 22. октобра посетио ресторан Мекдоналдс у области Филаделфије и снимио сцену у којој припрема храну за унапред одабране госте. Овај потез био је исмејан у медијима и неки радници брзе хране су га одбацили као "увредљиву имитацију".
Међутим, на Тиктоку су званични налози Трамповог тима преплавили "феед" корисника овим снимцима. Досегли су већу публику него што је иједан од кандидата до тада имао у једном дану.
Један од Трампових снимака из Мекдоналдса добио је више од 63 милиона прегледа и 7,3 милиона лајкова. То је надмашило пет најбољих објава Камале Харис на платформи тог дана заједно.
Према подацима аналитичке фирме "Зелф", Трампов успех на Тиктоку наставио се од догађаја у Мекдоналдсу до Дана избора. Тада је његова најуспешнија објава имала 151 милион прегледа, док је најуспешнија објава Харис забележила само 29,6 милиона.
Од 10 најуспешнијих Тикток објава кандидата, осам је припадало Трампу, од чега је пет било у последњој недељи кампање.
Подаци "Зелф"-а показују значајну разлику у стратегијама кампања на Тиктоку. Харис је у просеку објављивала 20 до 30 пута дневно током октобра. Трамп је имао свега 10 објава дневно. Иако су кандидати између 1. августа и Дана избора имали сличан укупан број прегледа (три милијарде за Трампа, 2,9 милијарди за Харис), Трампови прегледи су долазили у каснијој фази кампање, у налетима који су досегли ширу публику.
Подсетимо, Доналд Трамп, кандидат Републиканске странке, вратио се у Белу кућу после четири године. Неколико сати по затварању биралишта, Трамп је прогласио победу на америчким председничким изборима, оставивши за собом Камалу Харис, одлазећу потпредседницу и кандидаткињу Демократске партије.
Србија Данас/Форбес