clear sky
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin

NAUČNICI PRONAŠLI JOŠ JEDAN VIRUS KOD SLEPIH MIŠEVA: Neobičan je, možda se radi o LABORATORIJSKOJ MUTACIJI

13.05.2020. 18:36
Piše:
slepi miš širi ebolu
slepi miš širi ebolu / Izvor: Profimedia

Do sada je virusu koji uzrokuje covid-19 najsličniji korona virus RaTG13, takođe pronađen kod slepog miša, s kojim se podudara u 96,1 odsto RNK.

Najnovija istraživanja ukazuju na to da je virus kovid-19 najverovatnije evoluirao prirodnim putem, odnosno krenuo od slepog miša pa prešao na druge životinje sve dok nije razvio potrebne mutacije za prelazak na čoveka i pokretanje globalne pandemije.

ŠVEĐANI IZ DANA U DAN UVODE NOVE MERE: Hitno zapošljavaju 10.000 medicinskih radnika

JEZIVA TRAGEDIJA U HOLANDIJI! Neobičan vremenski fenomen ODNEO ŽIVOT petorici iskusnih sportista (VIDEO)

NATO GENERALI upozoravaju Evropu: "Sporazum o otvorenom nebu je ključni oslonac NUKLEARNIH DRŽAVA"

Naučnici su u najnovijem istraživanju podržali ovu hipotezu pronalaskom još jedne vrste korona virusa kod slepog miša i uočavanjem specifičnih mutacija koje umeću genetski materijal u virusni genom.

Takve mutacije, kako se navodi, pokazuju da ovakve promene u genomu, gde dolazi do evolucije virusa, vrlo lako mogu nastati prirodnim putem.

- Od kada se pojavio kovid-19, postojale su razne spekulacije o tome da je taj virus stvoren u laboratoriji - rekao je mikrobiolog Vajfeng Ši sa univerziteta Šandong First Medical.

Vamirski slepi miš
Vamirski slepi miš / Izvor: Profimedia

- Konkretno, neki su kazali kako umetci na S1/S2 deluju vrlo neobično i da se možda radi o laboratorijskoj manipulaciji. Naš rad vrlo jasno pokazuje kako se ovakve promene odvijaju u divljini, prirodnim putem - rekao je on.

Novootkriveni soj korona virusa, koji je tim nazvao RmYN02, identifikovan je u drugoj polovini 2019. godine tokom analize 302 uzorka uzetih s 227 slepih miševa koji žive u provinciji Junnan u Kini, a naučnici su nakon proučavanja uzoraka otkrili dva gotovo kompletna nova genoma korona virusa.

RmYN01 se slabo podudarao s korona virusom koji je uzrok trenutne pandemije, ali to nije bio slučaj sa RmYN02, koji 93,3 odsto svog genoma deli s virusom SARS-CoV-2.

Što se tiče procesa umetanja, RmYN02 sadrži umetke aminokiselina na mjestu na kojem se sastaju dvije pođedinice S1 i S2. SARS-CoV-2 također ima umetke na S1 i S2. Mada se ne radi o istim aminokiselinama, ovi umeci pokazuju da do procesa umetanja može doći prirodnim putem.

Kina
Kina / Izvor: Profimedia

Uprkos mnogim sličnostima ova dva koronavirusa, ne znači da je RmYN02 direktni predak korona virusa koji je uzrokovao trenutnu globalnu pandemiju, posebno ako se uzme u obzir da se u važnom genu za vezanje receptora podudaraju u samo 61,3 odsto.

Međutim, pronalaženje novih genoma korona virusa i dalje je vrlo važno jer može otkriti kako se virus SARS-CoV-2 razvio u ono što je danas.

- Naša studija je ponovo potvrdila da su slepi miševi, posebno oni roda Rhinolophidae važni prirodni rezervoari korona virusa i da se u njima nalaze, koliko nam je do sada poznato, najbliži rođaci virusa SARS-CoV-2.

ORBANOVO NE EVROPSKOJ UNIJI! Mađarski premijer odbio poziv Evropskog parlamenta

LAVROV RAZOTKRIO PAKLENI PLAN AMERIKE: Tramp otvara biološke laboratorije blizu ruskih granica, TO NIJE SLUČAJNO!

RUSIJA PRED VELIKIM PROBLEMOM: Pored epidemije, zadesila ih još jedna nesreća - raste broj smrtnih slučajeva zbog alkohola

BAJDENOV MONSTRUOZNI GOVOR IZ 90-ih O SRBIJI: Traba da BOMBARDUJEMO BEOGRAD i srušimo SVE MOSTOVE na Drini (VIDEO)

NISU ODOLELI: Korona virus stigao i do poslednje afričke države - širom kontinenta više od 69.000 zaraženih (VIDEO)

"IZRAEL ĆE NESTATI ZA DVE GODINE" Donald Tramp uputio ZAPALJIVE REČI biračima i dao prognozu šta će se desiti ako Kamala pobedi
Donald Tramp

20.09.2024. 10:34
STRAVIČAN NAPAD AL KAIDE Desetine poginulih u jezivom udaru na glavni grad, napadnut aerodrom i policijska akademija
Al Kaida

20.09.2024. 09:22
DUNAV DOSTIŽE SVOJ VRHUNAC! Prognoze nikad gore, da li ovakav scenario preti Srbiji? "Odbrana od poplava je teška"
poplave u Mađarskoj

20.09.2024. 09:16
Sergej Lavrov: "Rusija će braniti svoje interese na Arktiku i diplomatski i VOJNO"
Sergej Lavrov

20.09.2024. 09:01
POPLAVNI TALAS STIGAO U SRBIJU! Pređena granica odbrane, OVAJ GRAD nalazi se pred potopom
najnovija vest, najnovija

20.09.2024. 10:50
STRAŠNA SAOBRAĆAJNA NESREĆA Voz vukao automobil 70 METARA, poznato u kakvom je stanju vozač i kako je došlo do nesreće - RAMPA BILA SPUŠTENA?!
Hrvatska policija