НАУЧНИЦИ ПРОНАШЛИ ЈОШ ЈЕДАН ВИРУС КОД СЛЕПИХ МИШЕВА: Необичан је, можда се ради о ЛАБОРАТОРИЈСКОЈ МУТАЦИЈИ

13.05.2020. 18:36
slepi miš širi ebolu
слепи миш шири еболу / Извор: Профимедиа

До сада је вирусу који узрокује covid-19 најсличнији корона вирус РаТГ13, такође пронађен код слепог миша, с којим се подудара у 96,1 одсто РНК.

Најновија истраживања указују на то да је вирус ковид-19 највероватније еволуирао природним путем, односно кренуо од слепог миша па прешао на друге животиње све док није развио потребне мутације за прелазак на човека и покретање глобалне пандемије.

ШВЕЂАНИ ИЗ ДАНА У ДАН УВОДЕ НОВЕ МЕРЕ: Хитно запошљавају 10.000 медицинских радника

ЈЕЗИВА ТРАГЕДИЈА У ХОЛАНДИЈИ! Необичан временски феномен ОДНЕО ЖИВОТ петорици искусних спортиста (ВИДЕО)

НАТО ГЕНЕРАЛИ упозоравају Европу: "Споразум о отвореном небу је кључни ослонац НУКЛЕАРНИХ ДРЖАВА"

Научници су у најновијем истраживању подржали ову хипотезу проналаском још једне врсте корона вируса код слепог миша и уочавањем специфичних мутација које умећу генетски материјал у вирусни геном.

Такве мутације, како се наводи, показују да овакве промене у геному, где долази до еволуције вируса, врло лако могу настати природним путем.

- Од када се појавио ковид-19, постојале су разне спекулације о томе да је тај вирус створен у лабораторији - рекао је микробиолог Вајфенг Ши са универзитета Шандонг Фирст Медицал.

Vamirski slepi miš
Вамирски слепи миш / Извор: Профимедиа

- Конкретно, неки су казали како уметци на С1/С2 делују врло необично и да се можда ради о лабораторијској манипулацији. Наш рад врло јасно показује како се овакве промене одвијају у дивљини, природним путем - рекао је он.

Новооткривени сој корона вируса, који је тим назвао RmYN02, идентификован је у другој половини 2019. године током анализе 302 узорка узетих с 227 слепих мишева који живе у провинцији Junnan у Кини, а научници су након проучавања узорака открили два готово комплетна нова генома корона вируса.

RmYN01 се слабо подударао с корона вирусом који је узрок тренутне пандемије, али то није био случај са RmYN02, који 93,3 одсто свог генома дели с вирусом САРС-ЦоВ-2.

Што се тиче процеса уметања, RmYN02 садржи уметке аминокиселина на мјесту на којем се састају двије пођединице С1 и С2. САРС-ЦоВ-2 такођер има уметке на С1 и С2. Мада се не ради о истим аминокиселинама, ови умеци показују да до процеса уметања може доћи природним путем.

Kina
Кина / Извор: Профимедиа

Упркос многим сличностима ова два коронавируса, не значи да је RmYN02 директни предак корона вируса који је узроковао тренутну глобалну пандемију, посебно ако се узме у обзир да се у важном гену за везање рецептора подударају у само 61,3 одсто.

Међутим, проналажење нових генома корона вируса и даље је врло важно јер може открити како се вирус САРС-ЦоВ-2 развио у оно што је данас.

- Наша студија је поново потврдила да су слепи мишеви, посебно они рода Рхинолопхидае важни природни резервоари корона вируса и да се у њима налазе, колико нам је до сада познато, најближи рођаци вируса САРС-ЦоВ-2.

ОРБАНОВО НЕ ЕВРОПСКОЈ УНИЈИ! Мађарски премијер одбио позив Европског парламента

ЛАВРОВ РАЗОТКРИО ПАКЛЕНИ ПЛАН АМЕРИКЕ: Трамп отвара биолошке лабораторије близу руских граница, ТО НИЈЕ СЛУЧАЈНО!

РУСИЈА ПРЕД ВЕЛИКИМ ПРОБЛЕМОМ: Поред епидемије, задесила их још једна несрећа - расте број смртних случајева због алкохола