PERISKOP SPREČIO KATASTROFU: Sudar nuklearne podmornice i trajekta IZBEGNUT ZA DLAKU
Treći incident u poslednje četiri godine
Posada trajekta "Stena superfast sedam" uspela je da spreči katastrofu izbegavši sudar sa nuklearnom podmornicom Kraljevske mornarice ugledavši periskop, pokazuje istraga u vezi sa incidentom koji se dogodio 2018. godine u Škotskoj.
BRODOVI NATO UPLOVILI U CRNO MORE: Moskva pomno nadgleda situaciju (VIDEO)
STVARANJE LASERSKOG, HIPERZVUČNOG I MIKROTALASNOG ORUŽJA: Ruska vojska uskoro dobija novo probojno naoružanje
RUSKA FLOTA "SEČE" FINSKI ZALIV: Mornarica velike zemlje na GLAVNOM TESTU, sve u SLAVU PREDAKA (VIDEO)
Nuklearna podmornica i trajekt bili su u "ozbiljnom riziku od sudara" nakon što su bezbednosne odluke donete na plovilu Kraljevske mornarice zasnovane na netačnim informacijama, otkrila je istraga, prenosi Skotsman.
Dva plovila su se nalazila na udaljenosti od 50 do 100 metara zapadno od Rins Geloveja 6. novembra 2018. godine, saopšteno je danas iz Odeljenja za istraživanje morskih nesreća (MAIB).
Voze podmornice kao da su pijani
Ministarstvo za saobraćaj Velike Britanije je saopštilo da "iako nije došlo do sudara, ovo je treći incident između zaronjene podmornice Kraljevske mornarice i površinskog broda u četiri godine, što predstavlja značajnu zabrinutost", navodi se u saopštenju.
Iz Odeljenja eza istraživanje morskih nesreća i Ministarstva odbili su da navedu da li je u pitanju jedna od četiri Tridentove podmornice stacionirane u Feslejnu.
Sekunde ih delile od sudara
U izveštaju se navodi da je posada na trajektu "Stena superfast sedam", ploveći od Belfasta do Kejnrijana, "odmah preduzela mere za izbegavanje sudara" nakon što je primetila periskop podmornice u blizini.
Putnici trajekta i posada na oba plovila bili su "u neposrednoj opasnosti", navodi se u izveštaju.
Podmornica je patrolirala područjem južno od trajektne rute kada se približila brodu Stena koji je na brodu imao 215 putnika i 67 članova posade.
- Ovaj incident se dogodio zato što je tim kontrolne sobe podmornice precenio domet trajekta i potcenio njegovu brzinu. Ova kombinacija je značila da su zapovednik podmornice i njen oficir straže donosili kritične odluke koje su im se možda činile racionalnim, ali su zapravo zasnovane na netačnim informacijama - ističe se u izveštaju.
Određivanje daljine "odokativnom metodom"?!
Izveštaj je pokazao da kad je tim kontrolne sobe podmornice prvobitno "vizuelno" otkrio "Stenu superfast sedam" procenili su da je na dometu od 9.000 do 10.000 metara.
Brzinom od 21 čvora, "Stena superfast sedam" prešla bi 6.000 metara za 8 minuta i 34 sekunde, što je procena vremena na raspolaganju oficiru podmornice da preduzme mere izbegavanja.
Međutim, u izveštaju je utvrđeno da je procenio brzinu trajekta na 15 čvorova, pa bi "pogrešno izračunao" da bi trajektu trebalo 12 minuta da pređe 6.000 jardi i "skoro sigurno je procenjeno da ima znatno više vremena za preduzimanje izbegavanja nego što je bilo zapravo slučaj", kaže se u izveštaju.