ПЕРИСКОП СПРЕЧИО КАТАСТРОФУ: Судар нуклеарне подморнице и трајекта ИЗБЕГНУТ ЗА ДЛАКУ
Трећи инцидент у последње четири године
Посада трајекта "Стена суперфаст седам" успела је да спречи катастрофу избегавши судар са нуклеарном подморницом Краљевске морнарице угледавши перископ, показује истрага у вези са инцидентом који се догодио 2018. године у Шкотској.
БРОДОВИ НАТО УПЛОВИЛИ У ЦРНО МОРЕ: Москва помно надгледа ситуацију (ВИДЕО)
СТВАРАЊЕ ЛАСЕРСКОГ, ХИПЕРЗВУЧНОГ И МИКРОТАЛАСНОГ ОРУЖЈА: Руска војска ускоро добија ново пробојно наоружање
РУСКА ФЛОТА "СЕЧЕ" ФИНСКИ ЗАЛИВ: Морнарица велике земље на ГЛАВНОМ ТЕСТУ, све у СЛАВУ ПРЕДАКА (ВИДЕО)
Нуклеарна подморница и трајект били су у "озбиљном ризику од судара" након што су безбедносне одлуке донете на пловилу Краљевске морнарице засноване на нетачним информацијама, открила је истрага, преноси Скотсман.
Два пловила су се налазила на удаљености од 50 до 100 метара западно од Ринс Геловеја 6. новембра 2018. године, саопштено је данас из Одељења за истраживање морских несрећа (МАИБ).
Возе подморнице као да су пијани
Министарство за саобраћај Велике Британије је саопштило да "иако није дошло до судара, ово је трећи инцидент између зароњене подморнице Краљевске морнарице и површинског брода у четири године, што представља значајну забринутост", наводи се у саопштењу.
Из Одељења еза истраживање морских несрећа и Министарства одбили су да наведу да ли је у питању једна од четири Тридентове подморнице стациониране у Феслејну.
Секунде их делиле од судара
У извештају се наводи да је посада на трајекту "Стена суперфаст седам", пловећи од Белфаста до Кејнријана, "одмах предузела мере за избегавање судара" након што је приметила перископ подморнице у близини.
Путници трајекта и посада на оба пловила били су "у непосредној опасности", наводи се у извештају.
Подморница је патролирала подручјем јужно од трајектне руте када се приближила броду Стена који је на броду имао 215 путника и 67 чланова посаде.
- Овај инцидент се догодио зато што је тим контролне собе подморнице преценио домет трајекта и потценио његову брзину. Ова комбинација је значила да су заповедник подморнице и њен официр страже доносили критичне одлуке које су им се можда чиниле рационалним, али су заправо засноване на нетачним информацијама - истиче се у извештају.
Одређивање даљине "одокативном методом"?!
Извештај је показао да кад је тим контролне собе подморнице првобитно "визуелно" открио "Стену суперфаст седам" проценили су да је на домету од 9.000 до 10.000 метара.
Брзином од 21 чвора, "Стена суперфаст седам" прешла би 6.000 метара за 8 минута и 34 секунде, што је процена времена на располагању официру подморнице да предузме мере избегавања.
Међутим, у извештају је утврђено да је проценио брзину трајекта на 15 чворова, па би "погрешно израчунао" да би трајекту требало 12 минута да пређе 6.000 јарди и "скоро сигурно је процењено да има знатно више времена за предузимање избегавања него што је било заправо случај", каже се у извештају.