NEMAČKE REKLAME PODIGLE CELU PLANETU NA NOGE: Poruka iz budućnosti objašnjava zašto je bolje ostati kod kuće (VIDEO)
U Nemačkoj je u proseku dnevno bilo 7.000 novih slučajeva tokom vrhunca prvog talasa.
Nemačka je bila jedan od primera koji je trebalo slediti od početka pandemije.
Zemlja je sprovela obilne kampanje testiranja i traženja kontakata na COVID-19, nastojeći da što brže pronađe zaražene ljude. Broj slučajeva porastao je tokom prvog talasa, ali je broj umrlih i dalje bio mnogo manji nego u susednim zemljama ili SAD-u.
VAKCINA ĆE MOĆI DA SE NARUČI I ONLAJN? Američki gigant počinje sa prodajom cepiva putem interneta
KINA U TRCI S VREMENOM: Najmnogoljudnija zemlja trenutno razvija pet vakcina protiv kovida
KONAČNO DOBRE VESTI ZA EVROPU: Prvi put nakon tri meseca broj obolelih od korone počeo da opada
Otkrivanje slučajeva što je ranije moguće može pomoći u smanjenju širenja bolesti i potencijalno spasiti živote. Nakon relativno mirnog leta, zemlja se suočila sa sopstvenim drugim talasom koji je bio mnogo veći od prvog.
U Nemačkoj je u proseku dnevno bilo 7.000 novih slučajeva tokom vrhunca prvog talasa. Ali ta cifra se gotovo učetvorostručila u drugom talasu, i ne može se reći da li će se vrh i dalje kretati oko 25.000 slučajeva ili skočiti još više.
Nemačka nije gotova u borbi protiv širenja novog koronavirusa. Zemlja je pre nekoliko nedelja uvela dodatne zdravstvene mere, savetujući ljude da često provetravaju svoje domove i druge zatvorene prostore kako bi sprečili širenje aerosola i kapljica.
Zemlja je takođe pre nekoliko nedelja uvela blagu blokadu koja je omogućila rad većine preduzeća i škola. Ali restorani, barovi i druga mesta na kojima bi se ljudi okupljali bili su zatvoreni, a zvaničnici su sprečavali društvene događaje više od dva domaćinstva ili više od 10 ljudi.
Najnoviji potez nemačke vlade mogao bi biti najbolji napor izabranih zvaničnika da ubede stanovništvo da ostane u zatvorenom. To je serija oglasa koja je trenutno potrebna čitavom svetu, a ne samo Nemačkoj.
Do sada su na YouTubeu objavljena tri klipa sa jednostavnom premisom. Svi su kraći od dva minuta i uključuju starije ljude u dokumentarnom intervjuu. Sve su to veterani kampanje 2020. za zaustavljanje širenja koronavirusa, jer je dokumentarni film snimljen 2060. godine, decenijama nakon što je pandemija zahvatila planetu.
Likovi govore o žrtvama koje su morali da podnesu kada su pozvani da se bore protiv koronavirusa. Njihovo junaštvo podrazumevalo je boravak u zatvorenom prostoru što je više moguće i apsolutno ništa.
Dokumentarni klipovi daju nam imena junaka, kao i područja u kojima su "raspoređeni" u borbi protiv pandemije. Na jednom od klipova je figura dede poput zime koja je jedva imala 21 godinu u zimu 2020. godine kada je pozvan da ne preduzme ništa da zaustavi širenje.
Već je bio strastveni igrač koji nije izlazio iz kuće čak i pre zdravstvene krize. Njegovo junaštvo tokom pandemije donelo mu je medalju.
- Lenjost je mogla spasiti živote ... i ja sam bio gospodar toga - kaže starac u jednom trenutku.
Kao i svaki dokumentarni film koji se osvrće na prošlost, i stari ljudi u oglasima imaju dobre vesti. Pomogli su u okončanju pandemije ne čineći ništa, budući što leniji.
Pametni, urnebesni oglasi postali su virusni na društvenim mrežama i jasno ciljaju mlađu populaciju u Nemačkoj. Mlađi ljudi mogu biti najverovatnija starosna grupa koja će se odvažiti tokom pandemije, bez obzira na zemlju.
Neki ne veruju u virus, drugi misle da im neće naštetiti, a drugima je upravo ponestalo pacijenata. Bez obzira na slučaj, oglasi se nadamo da će ubediti više ljudi da izbegavaju nepotreban kontakt sa drugim ljudima dok zimski talas ne utihne.
Na kraju krajeva, reklame ne lažu. Možda nećete dobiti opipljiv dokaz da ovo što trenutno radite deluje, ali ako ostanete unutra što je duže moguće i izbegavate druge ljude, spasićete živote.