SAD PRAVE NOVI AVION SUDNJEG DANA! "Apokalipsa" će amere koštati 13 MILIJARDI DOLARA (VIDEO)
Američko vazduhoplovstvo dodelilo je kompaniji Sierra Nevada ugovor vredan 13 milijardi dolara za razvoj naslednika sadašnjeg aviona E-4B Nightwatch, poznatog kao “avion apokalipse” zbog svoje sposobnosti da preživi nuklearni rat.
Kako prenosi Rojters, projekat Survivable Airborne Operations Center (SAOC) osmišljen je da zameni avione napravljene iz 1970-ih čiji će životni vek završiti početkom 2030-ih.
Podsetimo, u decembru je američko vazduhoplovstvo eliminisalo Boing iz takmičenja u vezi sa naslednikom aktuelnog aviona Apokalipse, E-4B Nightwatch.
Radovi na stvaranju nove letelice obavljaće se u državama Kolorado, Nevada i Ohajo, a njihov završetak se očekuje 2036. godine.
Napominje se da će se u cilju ispunjavanja operativnih zahteva sistem sastojati od komercijalnih aviona izvedenih, poboljšanih i modifikovanih prema vojnim zahtevima.
Avion sudnjeg dana E-4B Nightwatch
Danas je američki „avion sudnjeg dana“ idalje E-4B Nightwatch, baziran na Boeing 747.
Iako se obično koristi za transport američkog ministra odbrane, ovaj avion je dizajniran kao mobilno komandno mesto sposobno da izdrži nuklearne eksplozije i elektromagnetne smetnje, omogućavajući američkim liderima da prenesu naređenja vojsci u hitnim slučajevima.
E-4B je takođe sposoban za punjenje gorivom u vazduhu i opremljen je salama za konferencije i brifing, kao i naprednom komunikacionom opremom.
Vazduhoplovstvo trenutno koristi četiri E-4B Nightwatch. Najmanje jedan od četiri aviona je non stop spreman za rad.
Iako bezbednosni brifing pre poletanja podseća na bilo koji komercijalni avion, E-4B Nightwatch nije prosečni Boing 747. Specijalizovane maske vise u kokpitu kako bi sprečile da piloti budu zaslepljeni nuklearnim eksplozijama, a nekoliko prozora je prekriveno mrežom koja štiti od elektromagnetnih udarnih talasa od tih eksplozija.
42-godišnji trup E-4B svedočio je kako velikim tako i malim trenucima u američkoj istoriji.
Na prvom letu ministra odbrane Lojda Ostina u E-4B, on se pridružio video konferenciji na kojoj je predsednik Džo Bajden odlučio da povuče američke trupe iz Avganistana, rekao je novinarima šef 595. komandne i kontrolne grupe pukovnik Brajan Golden.
Američki predsednici Karter i Ronald Regan su jedina dva predsednika koji su javno leteli na E-4B.
Avion može da primi posadu od 65 ljudi, od pilota sa višegodišnjim iskustvom do operatera komunikacionih sistema. Inženjer leta, navigator, stjuardese i snage bezbednosti takođe su deo posade.
Kao jedan od najstarijih platformi u inventaru Vazduhoplovnih snaga SAD, ona nosi jedan od najnaprednijih i najraznovrsnijih paketa audiovizuelne tehnologije i tehnologije za prenos podataka.
Nakon pada Berlinskog zida i završetka Hladnog rata, Zapad je prvi put video ovu letelicu tek početkom 1990-ih, da bi nedavno bila nadograđena i sada konroliše torpeda iz nuklearnih podmornica.
Sa druge strane, Iljušin Il-80 je ruski avion dizajniran da zaštiti predsednika Ruske Federacije Vladimira Putina tokom nuklearnog napada. Il-80 je dizajniran sredinom 1980-ih.
Izvor: Srbija Danas/oružjeonline