САД ПРАВЕ НОВИ АВИОН СУДЊЕГ ДАНА! "Апокалипса" ће амере коштати 13 МИЛИЈАРДИ ДОЛАРА (ВИДЕО)
Америчко ваздухопловство доделило је компанији Sierra Невада уговор вредан 13 милијарди долара за развој наследника садашњег авиона Е-4Б Nightwatch, познатог као “авион апокалипсе” због своје способности да преживи нуклеарни рат.
Како преноси Ројтерс, пројекат Сурвивабле Аирборне Оператионс Центер (САОЦ) осмишљен је да замени авионе направљене из 1970-их чији ће животни век завршити почетком 2030-их.
Подсетимо, у децембру је америчко ваздухопловство елиминисало Боинг из такмичења у вези са наследником актуелног авиона Апокалипсе, Е-4Б Nightwatch.
Радови на стварању нове летелице обављаће се у државама Колорадо, Невада и Охајо, а њихов завршетак се очекује 2036. године.
Напомиње се да ће се у циљу испуњавања оперативних захтева систем састојати од комерцијалних авиона изведених, побољшаних и модификованих према војним захтевима.
Авион судњег дана Е-4Б Nightwatch
Данас је амерички „авион судњег дана“ идаље Е-4Б Nightwatch, базиран на Боеинг 747.
Иако се обично користи за транспорт америчког министра одбране, овај авион је дизајниран као мобилно командно место способно да издржи нуклеарне експлозије и електромагнетне сметње, омогућавајући америчким лидерима да пренесу наређења војсци у хитним случајевима.
Е-4Б је такође способан за пуњење горивом у ваздуху и опремљен је салама за конференције и брифинг, као и напредном комуникационом опремом.
Ваздухопловство тренутно користи четири Е-4Б Nightwatch. Најмање један од четири авиона је нон стоп спреман за рад.
Иако безбедносни брифинг пре полетања подсећа на било који комерцијални авион, Е-4Б Nightwatch није просечни Боинг 747. Специјализоване маске висе у кокпиту како би спречиле да пилоти буду заслепљени нуклеарним експлозијама, а неколико прозора је прекривено мрежом која штити од електромагнетних ударних таласа од тих експлозија.
42-годишњи труп Е-4Б сведочио је како великим тако и малим тренуцима у америчкој историји.
На првом лету министра одбране Лојда Остина у Е-4Б, он се придружио видео конференцији на којој је председник Џо Бајден одлучио да повуче америчке трупе из Авганистана, рекао је новинарима шеф 595. командне и контролне групе пуковник Брајан Голден.
Амерички председници Картер и Роналд Реган су једина два председника који су јавно летели на Е-4Б.
Авион може да прими посаду од 65 људи, од пилота са вишегодишњим искуством до оператера комуникационих система. Инжењер лета, навигатор, стјуардесе и снаге безбедности такође су део посаде.
Као један од најстаријих платформи у инвентару Ваздухопловних снага САД, она носи један од најнапреднијих и најразноврснијих пакета аудиовизуелне технологије и технологије за пренос података.
Након пада Берлинског зида и завршетка Хладног рата, Запад је први пут видео ову летелицу тек почетком 1990-их, да би недавно била надограђена и сада конролише торпеда из нуклеарних подморница.
Са друге стране, Иљушин Ил-80 је руски авион дизајниран да заштити председника Руске Федерације Владимира Путина током нуклеарног напада. Ил-80 је дизајниран средином 1980-их.
Извор: Србија Данас/оружјеонлине