OVAJ ČOVEK ZNA SVE: Ako kažem istinu o malezijskom avionu, ubiće me!
Privatni detektiv Jozef Reš, koji se već godinama bavi proučavanjem događaja koji su 17. juna 2014. godine doveli do obaranja putničkog aviona MH17 nad zaraćenom Ukrajinom, javno odbija da se odazove pozivu Saveznog vrhovnog suda u Karlsrueu i zajedno sa svojim timom pojavi tamo kao svedok.
Od Reša se traži da iznese detalje svoje istrage, kao i kako je došao do podataka, ali on to odbija da učini uz obrazloženje da se „plaši za svoj i živote svojih informatora i saradnika“.
NEOBJAVLJEN SNIMAK: Proruski vojnici otkrivaju ko je oborio malezijski avion MH17!
Reš je još u septembru 2014, par meseci posle događaja u kojem je poginulo svih 298 putnika i članova posade, javno ponudio 30 miliona dolara za informacije koje bi dovele do otkrivanja nalogodavca za obaranje civilnog aviona, da bi kasnije iznos nagrade uvećao za još 17 miliona. Ceo iznos donira anonimni naručilac.
NOVA TEORIJA: Malezijski avion je plutao okeanom, putnici su bili živi sve dok...
Istraga je na početku utvrdila, kaže Reš, da niko nije zainteresovan da se slučaj do kraja razjasni, a mnoge države i tajne službe ulažu velike napore da počinilac nikada ne bude identifikovan, jer će tako biti izbegnute sve političke implikacije tragedije. On navodno ima svedoka koji je ovu tvrdnju detaljno dokumentovao, a upravo je taj detalj interesantan za nemačkog saveznog tužioca. U Nemačkoj se, naime, vodi istraga protiv nepoznatog počinioca zbog ratnog zločina.
U intervjuu koji je dao listu „Kapital“ on tvrdi da ni dan-danas ne zna ko je njegov poslodavac – da li je to Ukrajina, Rusija, neka zapadna obaveštajna služba ili bogati pojedinac, ili je reč o klopci kojom je trebalo da se utvrdi da li u sopstvenim redovima postoji krtica koja odaje podatke? Reš ističe da je od njega na startu zahtevano da o rezultatima istrage niko ne sme zna.
ON ZNA GDE JE NESTALI MALEZIJSKI AVION: Dali su mi otkaz, a znam da ga traže na pogrešnom mestu
Činjenica je da je o slučaju napisao knjigu, koja je bila unapred odobrena, ali bez konkretnih detalja. Sam Reš, kako veli, poseduje „tri četvrtine znanja o slučaju“. Ključni momenat se desio kada je ugovoren susret osobe koja je tvrdila da zna sve o slučaju i posrednika iz Švajcarske, koji je bio veza Reša i poslodavca. Sastanak je održan u Rešovoj kući, a on i njegov tim su iz susedne sobe slušali razgovor. Tajanstveni nalogodavac je odmah potom isplatio i njega i tim i rekao da je posao završen.
TAJNA VREDNA 48 MILIONA DOLARA: Pojavio se čovek koji ZNA ko je oborio malezijski avion!
– Možda smo pogrešili što smo slušali taj razgovor, ali smo hteli da budemo sigurni da čovek ne laže – kaže Reš. – Čovek je bio pravi.
Reš je siguran da je reč o Nemcu, jer je govorio perfektan nemački, ili saradniku neke od nemačkih obaveštajnih službi. Njegova izjava je, navodi, bila više o tome šta se dešavalo nakon obaranja aviona, jer je manje važno ko je povukao obarač.
VELIKO OTKRIĆE: Malezijski avion raskomadan projektilima!
On pretpostavlja da je razlog za sadašnju hajku na njega to što je za septembar zakazano objavljivanje rezultata istrage koju je vodio sud u Hagu.
– Pretpostavimo da će navesti ko je počinilac, a onda se iznenada pojave informacije do kojih smo mi došli, i to potkrepljene dokumentima. To bi bila blamaža.
Još je žešća tvrdnja da je nemački sud pokušao da ga navede da lažno svedoči kako je čitava priča samo reklamni trik za njegovu knjigu:
– Oni bi Hagu javili da je sve izmišljeno, čime bi oprali rezultate holandske istrage.
Zašto je malezijski avion uopšte leteo preko Ukrajine?
Rešu i njegovom saradniku, o kome govori samo pod pseudonimom Mosi, stigao je zahtev da se pojave kao svedoci. Ukoliko to ne učine, zaprećeno im je najpre novčanom, a onda i zatvorskom kaznom…