Gradska uprava po meri građana: Iskorak u budućnost - Grad Pančevo misli na svoje sugrađane
Pančevo je kao jedan od svojih ciljeva koje želi da ostvari zacrtao i približavanje lokalne samouprave građanima
Prestonicu Banata, grad Pančevo, mnogi znaju i po tome što ima epitet “grad budućnosti” jer se iz dana u dan sve više modernizuje i napreduje. Veliku prednost mu daje i neposredna blizina prestonice države, te se inovacije iz glavnog grada neretko prelivaju i u Pančevo. Lokalna samouprava aktivno radi na tome da grad bude po meri građana i da se svakodnevni problemi sa kojima se susreću brzo i efikasno rešavaju.
Kako bi Pančevo zadržalo epitet “grada budućnosti” neophodno je da bude u stalnoj komunikaciji sa svojim građanima i da na njihove zahteve i pitanja ima adekvatne odgovore i rešenje problema. Grad Pančevo je za neke od svojih prioriteta u budućnosti koji se nalaze pred gradskom upravom odredio ukidanje liste čekanja za vrtiće i rekonstrukciju i izgradnju nove komunalne i putne infrastrukture.
Spreman biznis ambijent za nove investicije: Pančevcima osigurana bolja budućnost - niče SEVER 3 (VIDEO/FOTO)
Bez dobrih đaka, nema ni dobrog društva: Grad na Begeju zna recept za unapređenje školstva (VIDEO/FOTO)
TURISTIČKO BLAGO SRBIJE: Grad sa dva svetionika pokazuje put turistima u pravu pustolovinu kroz istoriju (VIDEO/FOTO)
Takođe, Pančevo je kao jedan od svojih ciljeva koje želi da ostvari zacrtao i približavanje lokalne samouprave građanima, što bi doprinelo da gradska uprava bude efikasnija. Neophodno je da lokalna samouprava bude tu za građane i njima na usluzi.
- Trudimo se da promenimo svest zaposlenih u gradskoj upravi u odnosu prema građanima i da sprovodimo edukaciju građana šta je sve ono što oni mogu da dobiju, pitaju i traže od gradske uprave, tako da to je jedna od prvih stvari na kojima sam ja insistirao kada sam došao na funkciju gradonačelnika. Insistirao sam da to bude prioritet i da u okviru gradske uprave i bilo koje gradske institucije ne sme da ima bilo kakvog zastoja u kontaktima sa ljudima. Svaka individua mora da dobije odgovor na svoja pitanja, ukoliko ta institucija ima odgovor. To je nešto na čemu dosta radimo, edukujemo sebe kako da budemo bolji u odnosu sa našim sugrađanima - objasnio je gradonačelnik Pančeva Aleksandar Stevanović i dodao:
- Pratimo i politiku Vlade Srbije i premijerke Ane Brnabić, sve ono što može da se uradi poput eUprave, eVrtića i svega što može onlajn da se uradi, mi to prihvatamo i prezentujemo javnosti i radimo na tome da dajemo i svoje predloge koje bismo onda mogli da primenimo na samom teritoriji grada Pančeva – istakao je gradonačelnik Pančeva Aleksandar Stevanović.
Kako bi se intenzivnije radilo na rešavanju problema u gradu neophodno je da građani, ali i službenici znaju svoja prava i obaveze, kao i na kojoj adresi treba da potraže odgovore na svoja pitanja.
U Pančevu je veoma posećen i važan Gradski uslužni centar koji je otvoren 2009. godine. Osnovni cilj mu je unapređenje rada i modernizacija Gradske uprave, kao i poboljšanje kvaliteta usluga koje pruža Gradska uprava građanima Pančeva.
Gradski uslužni centar je velika šalter sala sa 22 uslužna mesta, koja se nalaze u adaptiranom prostoru u prizemlju zgrade Gradske uprave grada Pančeva. Ima elektronski prozivni sistem kojim se postiže brža i jednostavnija komunikacija i skraćuje vreme čekanja na šalterima.
U Gradskom uslužnom centru postavljena je taktilna tabla sa Brajevim pismom i tifo stazama koje pomažu osobama oštećenog vida samostalno kretanje i orijentaciju u zatvorenom prostoru, kao i indukciona petlje za amplifikaciju govora koja služi osobama oštećenog sluha da se lakše sporazumevaju i komuniciraju sa zaposlenima u Gradskom uslužnom centru. Ova dva sistema omogućavaju građanima sa oštećenim vidom i sluhom da samostalno koriste usluge Gradske uprave i da u ostvarivanju svojih prava budu ravnopravni sa drugim građanima.
U prostorijama Gradskog uslužnog centra postavljen je elektonski sistem tip „ED – Koment“ za merenje stepena zadovoljstva stranke kvalitetom pružene usluge od strane Gradske uprave. U okviru Gradskog uslužnog centra postoji banka gde stranke mogu da uplate takse i poreze, kao i kopirnica.
Tu se bavljaju poslovi prijema podnesaka, overe dokumenata, izdavanja izvoda i uverenja iz matičnih knjiga, izdavanja uverenja o plaćenim izvornim prihodima grada i poslovi Povereništva za izbeglice i ovaj centar umnogome olakšava rad kako gradske uprave, tako i olakšava rešavanje problema i zahteva građana.
Grad Pančevo je jedan od gradova koji je uvek među liderima u prihvatanju digitalizacije gradskih servisa, te je tako i ovaj grad implementirao eServise koji su mogući putem eUprave, što je život Pančevcima učinio znatno lakšim. Otvorenost ka građanima i prihvatanje modernizacije gradske uprave doprinosi boljoj budućnosti i inovativnijim rešenjima dosadašnjih procedura i propisa koje oduzimaju i vreme i novac građanstvu.
Projekat je finansiran iz budžeta Grada Pančevo. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.