Градска управа по мери грађана: Искорак у будућност - Град Панчево мисли на своје суграђане
Панчево је као један од својих циљева које жели да оствари зацртао и приближавање локалне самоуправе грађанима
Престоницу Баната, град Панчево, многи знају и по томе што има епитет “град будућности” јер се из дана у дан све више модернизује и напредује. Велику предност му даје и непосредна близина престонице државе, те се иновације из главног града неретко преливају и у Панчево. Локална самоуправа активно ради на томе да град буде по мери грађана и да се свакодневни проблеми са којима се сусрећу брзо и ефикасно решавају.
Како би Панчево задржало епитет “града будућности” неопходно је да буде у сталној комуникацији са својим грађанима и да на њихове захтеве и питања има адекватне одговоре и решење проблема. Град Панчево је за неке од својих приоритета у будућности који се налазе пред градском управом одредио укидање листе чекања за вртиће и реконструкцију и изградњу нове комуналне и путне инфраструктуре.
Спреман бизнис амбијент за нове инвестиције: Панчевцима осигурана боља будућност - ниче СЕВЕР 3 (ВИДЕО/ФОТО)
Без добрих ђака, нема ни доброг друштва: Град на Бегеју зна рецепт за унапређење школства (ВИДЕО/ФОТО)
ТУРИСТИЧКО БЛАГО СРБИЈЕ: Град са два светионика показује пут туристима у праву пустоловину кроз историју (ВИДЕО/ФОТО)
Такође, Панчево је као један од својих циљева које жели да оствари зацртао и приближавање локалне самоуправе грађанима, што би допринело да градска управа буде ефикаснија. Неопходно је да локална самоуправа буде ту за грађане и њима на услузи.
- Трудимо се да променимо свест запослених у градској управи у односу према грађанима и да спроводимо едукацију грађана шта је све оно што они могу да добију, питају и траже од градске управе, тако да то је једна од првих ствари на којима сам ја инсистирао када сам дошао на функцију градоначелника. Инсистирао сам да то буде приоритет и да у оквиру градске управе и било које градске институције не сме да има било каквог застоја у контактима са људима. Свака индивидуа мора да добије одговор на своја питања, уколико та институција има одговор. То је нешто на чему доста радимо, едукујемо себе како да будемо бољи у односу са нашим суграђанима - објаснио је градоначелник Панчева Александар Стевановић и додао:
- Пратимо и политику Владе Србије и премијерке Ане Брнабић, све оно што може да се уради попут еУправе, еВртића и свега што може онлајн да се уради, ми то прихватамо и презентујемо јавности и радимо на томе да дајемо и своје предлоге које бисмо онда могли да применимо на самом територији града Панчева – истакао је градоначелник Панчева Александар Стевановић.
Како би се интензивније радило на решавању проблема у граду неопходно је да грађани, али и службеници знају своја права и обавезе, као и на којој адреси треба да потраже одговоре на своја питања.
У Панчеву је веома посећен и важан Градски услужни центар који је отворен 2009. године. Основни циљ му је унапређење рада и модернизација Градске управе, као и побољшање квалитета услуга које пружа Градска управа грађанима Панчева.
Градски услужни центар је велика шалтер сала са 22 услужна места, која се налазе у адаптираном простору у приземљу зграде Градске управе града Панчева. Има електронски прозивни систем којим се постиже бржа и једноставнија комуникација и скраћује време чекања на шалтерима.
У Градском услужном центру постављена је тактилна табла са Брајевим писмом и тифо стазама које помажу особама оштећеног вида самостално кретање и оријентацију у затвореном простору, као и индукциона петље за амплификацију говора која служи особама оштећеног слуха да се лакше споразумевају и комуницирају са запосленима у Градском услужном центру. Ова два система омогућавају грађанима са оштећеним видом и слухом да самостално користе услуге Градске управе и да у остваривању својих права буду равноправни са другим грађанима.
У просторијама Градског услужног центра постављен је електонски систем тип „ЕД – Комент“ за мерење степена задовољства странке квалитетом пружене услуге од стране Градске управе. У оквиру Градског услужног центра постоји банка где странке могу да уплате таксе и порезе, као и копирница.
Ту се бављају послови пријема поднесака, овере докумената, издавања извода и уверења из матичних књига, издавања уверења о плаћеним изворним приходима града и послови Повереништва за избеглице и овај центар умногоме олакшава рад како градске управе, тако и олакшава решавање проблема и захтева грађана.
Град Панчево је један од градова који је увек међу лидерима у прихватању дигитализације градских сервиса, те је тако и овај град имплементирао еСервисе који су могући путем еУправе, што је живот Панчевцима учинио знатно лакшим. Отвореност ка грађанима и прихватање модернизације градске управе доприноси бољој будућности и иновативнијим решењима досадашњих процедура и прописа које одузимају и време и новац грађанству.
Пројекат је финансиран из буџета Града Панчево. Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио средства.