Da li je rijaliti "Elita" dobio konkurentski TV format? Zbog vrste takmičara SVI ZABRINUTI
O novom rijalitiju ne prestaje da se priča, a evo kako se bore za titulu najboljeg.
Od pre nekoliko dana striming servis Netflix obogatio je svoju ponudu korejskom rijaliti serijom "Influenser", u kojoj se onlajn zvezde takmiče oko uticaja na društvenim mrežama.
U njihovom svetu najvažnija je pažnja, a kako se dođe do iste je potpuno nebitno.
Serija prati 77 takmičara koji se kroz niz izazova, ocenjujući "prisustvo, uticaj i potencijal za viralnost", bore za titulu najboljeg influensera.
U igri za nagradu od 300 miliona vona (oko 200 hiljada evra) upoznajemo frizere, šminkere, manekene, repere, gejmere, fitnes instruktore, ali i jednog roštilj-majstora, momka koji tvrdi da je "pravi šaman" i dečka čiji je zaštitni znak to što ne progovara, što svakako izaziva pitanja kod drugih takmičara zašto ga je produkcija uopšte ozvučila mikrofonom.
Podsećajući na epizodu serije "Black Mirror" ili scenu iz filma "Hunger Games", svaki takmičar je predstavljen kroz personalizovani video pre izlaska na binu, a kontroverze počinju već tu.
Muškarci se uglavnom predstavljaju kroz video u kojem govore o sebi i svojim dostignućima, dok influenserke biraju snimke u kojima su ili oskudno obučene ili plešu izazovno. Ali, to nije sve.
Svaki takmičar nosi elektronsku "etiketu" oko vrata (scena koja deluje prilično distopijski) koja u početku prikazuje broj pratilaca koje ima na svojoj najpopularnijoj platformi (cifre se kreću od nekoliko desetina hiljada do 27,5 miliona). Broj pratilaca zatim služi kao "valuta" kojom se izračunava vrednost svakog takmičara kao deo nagradnog fonda.
Neto marketinška vrednost svih takmičara zajedno iznosi neverovatnih 400 milijardi vona, što je oko 270 miliona evra.
Ukratko, takmičari su svedeni na finansijsku cifru, na osnovu toga koliko su popularni, što se vrlo lako pretvara u digitalno "etiketiranje" u kom oni sa manjim brojem pratilaca i manjom cifrom skrivaju svoje "etikete". I dok su oni svesni svog nedostatka moći, oni sa najvećim brojem pratilaca osećaju kao da im je meta na leđima.
U prvom krugu takmičenja, koji prolazi samo njih 30, moraju da pokažu da su najuticajniji u grupi.
Prvi krug je u osnovi već viđeni rijaliti "Big Brother" sa 77 ljudi, međutim taktika je daleko nemilosrdnija, a da li će ovo postati novi omiljeni rijaliti ili neće ni da priđe aktuelnoj "Eliti", ostaje nam da ispratimo.