Kako preživeti seks, laži i nekretnine i zašto mladi ljudi odlaze iz Hrvatske?
12. Weekend Media Festival od 19. do 22. septembra
Weekend Media Festival u svom 12. izdanju od 19. do 22. septembra će se osim na već poznatom mestu u staroj tvornici duhana u Rovinju, održati i u luksuznom Grand Park Hotelu Rovinj i okupiti najrelevantnije stručnjake komunikacijske industrije iz čitavog regiona. Na predavanjima, panelima i radionicama, aktualiziraće se brojne teme, od streaming servisa i uticaja tehnologije, do iseljavanja iz Hrvatske i promena u novinarstvu, zbog čega žustrih rasprava sasvim sigurno neće nedostajati.
U Rovinj stiže jedan od najznačajnijih biznismena u industriji luksuznih brendova, kojeg nazivaju i spasiteljem švajcarske industrije satova, legendarni lider Tag Heuera i Hublota Jean-Claude Biver. On će održati predavanje u sklopu Weekend Masterclassa u prestižnom Grand Park Hotelu Rovinj. Biver je jedna od najuticajnijih osoba u svetu satova. Ovaj veliki marketinški stručnjak ispričaće nam kako je prvi uklopio luksuzni brend u svet fudbala, kako je izgledala saradnja sa Cindy Crawford, Michaelom Schumacherom i Pierceom Brosnanom i zašto pobednici Formule 1 nose samo njegove satove.
Direktor Festivala Tomo Ricov ističe da se Weekend svake godine trudi da uvede novosti kako bi učesnicima ponudili nešto novo i neočekivano. „Ove smo godine osmislili novi format predavanja – Weekend Masterclass, koji ćemo održati u Grand Park Hotelu. Siguran sam da će ta nova Weekend lokacija impresionirati naše učesnike, jer je Park postavio novi standard luksuzne ponude u Hrvatskoj. Na Weekendu ove godine obeležavamo i 50. godišnjicu čuvenog Woodstocka. Poruka koja stoji iza tog legendarnog festivala primenjiva je i danas, jer u vreme rastućeg populizma svetu stvarno treba više mira, ljubavi i komunikacija“, kazao je Ricov.
Program Weekenda u Rovinju će okupiti više od 150 predavača i panelista. „Kako preživeti seks, laži i nekretnine“ panel je koji će zasigurno podići prašinu, a baviće se temom političkih komunikacijskih promašaja kojima svakodnevno svedočimo. Goruća tema s kojom se Hrvatska suočava je iseljavanje i zato će se na panelu „Zašto ljudi odlaze i mogu li biznisi preživeti njihov odlazak?“ raspravljati mogu li se biznisi prilagoditi novoj situaciji i što to znači za ukupno tržište.
Aktuelnim trendovima u medijima baviće se panel „Novinarstvo i društvene mreže“ gde će učesnici komentarisati kako se novinarstvo promenilo pod pritiskom društvenih mreža i instant vesti, kao i onaj popularnog naziva „Spotlight“ na kojem će se raspravljati zašto pada poverenje u medije i koje su posledice za društvo.
Direktor programa Festivala Nikola Vrdoljak ističe da će se na Weekendu kroz celi niz panela i predavanja raspravljati o tome jesmo li zapravo razočarani tehnologijom. „Danas svedočimo o sudaru Silicijske doline s državnim aparatima i realnim svetom. Regulatori raznih zemalja takmiče se ko će strože kazniti američke divove Facebook, Apple, Amazon, Netflix i Google. Ko će pobediti u globalnom ratu i kako će izgledati medijski svet nakon techlasha raspravljaće se na panelu „Mark izdrži! Kako će Zuckerberg&friends preživeti globalni techlash?“, najavljuje Vrdoljak.
Na panelima „Kids, kids, kids: Kako stvoriti dobar dječji sadržaj?“ i „Digitalni wellbeing“ govornici će raspravljati o sadržaju za digitalne generacije i kako da kvalitetno organizuju život u doba interneta i mobilnih telefona.
Posebna zanimljivost ovogodišnjeg Weekenda je interaktivna radionica „Ed Sheeran vs. Petar Grašo“ na kojoj će trojica radijskih profesionalaca stvarati radijski format temeljen na rezultatima brzog music testa prisutne publike i odgovarati na pitanja. Mora li Ed Sheeran biti emitovan baš svaka četiri sata i na koji način domaća i strana muzika ulazi u programe samo su neka od pitanja na koja očekujemo odgovore.
Hoće li Netflix preživeti jaku konkurenciju, šta očekivati od Disney+, a šta sve to znači za korisnike i kako će veliki broj servisa uticati na proizvodnju lokalnog sadržaja samo su neka pitanja na koja će se odgovor dobiti na panelu „Streaming Wars“. Streaming platforme dramatično su promenile audiovizualni krajolik u celom svetu, dramske serije već su odavno potisnule film i hollywoodske blockbustere u drugi plan, a izlazak najvećih - Disneyja, Applea i Time Warnera u streaming arenu tek se očekuje.
U sklopu panela „Content is the king! Again!“ otkriće se kakva je sadašnja situacija po pitanju televizijskog sadržaja, kakvi su trendovi globalno i kako se u tome snalaze Hrvatska i regija.
I ove je godine glavni partner Weekend Media Festivala Adris grupa, koja od samih početaka podržava Weekend i nezamjenjiv je član festivala koji se kroz jedanaest godina pozicionirao kao jedinstveno mesto okupljanja komunikacijskih stručnjaka i predstavnika medija.
„Weekend Media Festival stalni je pratilac Adrisovih investicijskih napora u podizanju kvaliteta ponude u Rovinju. Rovinj je danas luksuzna turistička, ali i prepoznatljiva event destinacija. Tomu je uveliko doprineo upravo Weekend koji je bio među prvima, a i nadalje je, najveće i najdugovečnije događanje na kome smo ponosni domaćin i generalni pokrovitelj od prvog izdanja. Uspeh i dugovečnost Weekenda proizlazi iz njegovog pobedničkog festivalskog koncepta koji objedinjuje pomno osmišljen edukativni i zabavni program i jedinstvenu lokaciju stare tvornice koja postaje svojevrsni mali festivalski grad idealan za kreativno dokoličarenje“, rekla je Kristina Miljavac iz korporativnih komunikacija Adris grupe.
Biraju se najbolji regionalni digitalni radovi u sklopu sedmog izdanja nagrade SoMo Borac i najbolji projekti osme regionalne revije BalCannes
U organizaciji Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA) i Weekend Media Festivala, ove se godine održava osmi po redu BalCannes na kojem će se vrednovati najbolje agencijske projekte iz osam zemalja regije. Revija BalCannes poznata je po svojem jedinstvenom konceptu u kojem 25 najboljih projekata godine biraju agencije, mediji i oglašivači, ali i želji organizatora da deluje za boljitak struke. Najvećem lavu i dobitniku nagrade, organizatori BalCannesa, honoriraće trošak prijave jednog projekta na natecanje Cannes Lions 2020. godine. Agencije iz celog regiona svoje projekte mogu prijaviti do 1. septembra 2019. godine.
I najvažnija regionalna digitalna nagrada, SoMo Borac, dodeliće se na Weekendu i tako otkriti ko je imao najbolje digitalne kampanje u devet kategorija. SoMo Borac se dodeljuje sedmu godinu zaredom, a do sada je sveukupno imao 765 prijava, 124 podijeljene statute, 54 pobednika, 122 člana žirija i oko 2300 posetilaca dodele. Ove godine je kategorija Viralni blockbuster zamenjena kategorijom One-Hit Wonder, a u njoj se nagrađuje jedna objava koja je izazvala lavinu reakcija, komentara i deljenja. Prijave su već otvorene i traju do 3. septembra.
Osim po konstruktivnim i provokativnim raspravama, Weekend je poznat i po najboljim žurkama. I ovoga puta organizatori spremaju raznovrstan muzički program i druženja do dugo u noć. Novost je i Weekend paket koji omogućava rezervaciju smeštaja i kotizaciju.