Како преживети секс, лажи и некретнине и зашто млади људи одлазе из Хрватске?
12. Weekend Медиа Фестивал од 19. до 22. септембра
Weekend Медиа Фестивал у свом 12. издању од 19. до 22. септембра ће се осим на већ познатом месту у старој творници духана у Ровињу, одржати и у луксузном Гранд Парк Хотелу Ровињ и окупити најрелевантније стручњаке комуникацијске индустрије из читавог региона. На предавањима, панелима и радионицама, актуализираће се бројне теме, од streaming сервиса и утицаја технологије, до исељавања из Хрватске и промена у новинарству, због чега жустрих расправа сасвим сигурно неће недостајати.
У Ровињ стиже један од најзначајнијих бизнисмена у индустрији луксузних брендова, којег називају и спаситељем швајцарске индустрије сатова, легендарни лидер Таг Хеуера и Хублота Јеан-Цлауде Бивер. Он ће одржати предавање у склопу Weekend Masterclassa у престижном Гранд Парк Хотелу Ровињ. Бивер је једна од најутицајнијих особа у свету сатова. Овај велики маркетиншки стручњак испричаће нам како је први уклопио луксузни бренд у свет фудбала, како је изгледала сарадња са Cindy Crawford, Michaelom Schumacherom и Пиерцеом Броснаном и зашто победници Формуле 1 носе само његове сатове.
Директор Фестивала Томо Рицов истиче да се Weekend сваке године труди да уведе новости како би учесницима понудили нешто ново и неочекивано. „Ове смо године осмислили нови формат предавања – Weekend Masterclass, који ћемо одржати у Гранд Парк Хотелу. Сигуран сам да ће та нова Weekend локација импресионирати наше учеснике, јер је Парк поставио нови стандард луксузне понуде у Хрватској. На Weekendu ове године обележавамо и 50. годишњицу чувеног Woodstocka. Порука која стоји иза тог легендарног фестивала примењива је и данас, јер у време растућег популизма свету стварно треба више мира, љубави и комуникација“, казао је Рицов.
Програм Weekenda у Ровињу ће окупити више од 150 предавача и панелиста. „Како преживети секс, лажи и некретнине“ панел је који ће засигурно подићи прашину, а бавиће се темом политичких комуникацијских промашаја којима свакодневно сведочимо. Горућа тема с којом се Хрватска суочава је исељавање и зато ће се на панелу „Зашто људи одлазе и могу ли бизниси преживети њихов одлазак?“ расправљати могу ли се бизниси прилагодити новој ситуацији и што то значи за укупно тржиште.
Актуелним трендовима у медијима бавиће се панел „Новинарство и друштвене мреже“ где ће учесници коментарисати како се новинарство променило под притиском друштвених мрежа и инстант вести, као и онај популарног назива „Spotlight“ на којем ће се расправљати зашто пада поверење у медије и које су последице за друштво.
Директор програма Фестивала Никола Врдољак истиче да ће се на Weekendu кроз цели низ панела и предавања расправљати о томе јесмо ли заправо разочарани технологијом. „Данас сведочимо о судару Силицијске долине с државним апаратима и реалним светом. Регулатори разних земаља такмиче се ко ће строже казнити америчке дивове Facebook, Apple, Амазон, Netflix и Google. Ко ће победити у глобалном рату и како ће изгледати медијски свет након techlasha расправљаће се на панелу „Марк издржи! Како ће Zuckerberg&friends преживети глобални techlash?“, најављује Врдољак.
На панелима „Кидс, кидс, кидс: Како створити добар дјечји садржај?“ и „Дигитални wellbeing“ говорници ће расправљати о садржају за дигиталне генерације и како да квалитетно организују живот у доба интернета и мобилних телефона.
Посебна занимљивост овогодишњег Weekenda је интерактивна радионица „Ед Схееран вс. Петар Грашо“ на којој ће тројица радијских професионалаца стварати радијски формат темељен на резултатима брзог мусиц теста присутне публике и одговарати на питања. Мора ли Ед Схееран бити емитован баш свака четири сата и на који начин домаћа и страна музика улази у програме само су нека од питања на која очекујемо одговоре.
Хоће ли Netflix преживети јаку конкуренцију, шта очекивати од Disney , а шта све то значи за кориснике и како ће велики број сервиса утицати на производњу локалног садржаја само су нека питања на која ће се одговор добити на панелу „Стреаминг Wars“. Streaming платформе драматично су промениле аудиовизуални крајолик у целом свету, драмске серије већ су одавно потиснуле филм и hollywoodske блоцкбустере у други план, а излазак највећих - Disneyja, Applea и Тиме Warnera у streaming арену тек се очекује.
У склопу панела „Цонтент ис the кинг! Агаин!“ откриће се каква је садашња ситуација по питању телевизијског садржаја, какви су трендови глобално и како се у томе сналазе Хрватска и регија.
И ове је године главни партнер Weekend Медиа Фестивала Адрис група, која од самих почетака подржава Weekend и незамјењив је члан фестивала који се кроз једанаест година позиционирао као јединствено место окупљања комуникацијских стручњака и представника медија.
„Weekend Медиа Фестивал стални је пратилац Адрисових инвестицијских напора у подизању квалитета понуде у Ровињу. Ровињ је данас луксузна туристичка, али и препознатљива евент дестинација. Тому је увелико допринео управо Weekend који је био међу првима, а и надаље је, највеће и најдуговечније догађање на коме смо поносни домаћин и генерални покровитељ од првог издања. Успех и дуговечност Weekenda произлази из његовог победничког фестивалског концепта који обједињује помно осмишљен едукативни и забавни програм и јединствену локацију старе творнице која постаје својеврсни мали фестивалски град идеалан за креативно доколичарење“, рекла је Кристина Миљавац из корпоративних комуникација Адрис групе.
Бирају се најбољи регионални дигитални радови у склопу седмог издања награде СоМо Борац и најбољи пројекти осме регионалне ревије BalCannes
У организацији Хрватске удруге друштава за тржишно комуницирање (ХУРА) и Weekend Медиа Фестивала, ове се године одржава осми по реду BalCannes на којем ће се вредновати најбоље агенцијске пројекте из осам земаља регије. Ревија BalCannes позната је по својем јединственом концепту у којем 25 најбољих пројеката године бирају агенције, медији и оглашивачи, али и жељи организатора да делује за бољитак струке. Највећем лаву и добитнику награде, организатори BalCannesa, хонорираће трошак пријаве једног пројекта на натецање Cannes Лионс 2020. године. Агенције из целог региона своје пројекте могу пријавити до 1. септембра 2019. године.
И најважнија регионална дигитална награда, СоМо Борац, доделиће се на Weekendu и тако открити ко је имао најбоље дигиталне кампање у девет категорија. СоМо Борац се додељује седму годину заредом, а до сада је свеукупно имао 765 пријава, 124 подијељене статуте, 54 победника, 122 члана жирија и око 2300 посетилаца доделе. Ове године је категорија Вирални блоцкбустер замењена категоријом Оне-Хит Wonder, а у њој се награђује једна објава која је изазвала лавину реакција, коментара и дељења. Пријаве су већ отворене и трају до 3. септембра.
Осим по конструктивним и провокативним расправама, Weekend је познат и по најбољим журкама. И овога пута организатори спремају разноврстан музички програм и дружења до дуго у ноћ. Новост је и Weekend пакет који омогућава резервацију смештаја и котизацију.