KO zatvara vrata kad vozač izađe iz autobusa? Ima mnogo teorija, a ovo je odgovor
Misterija - rešena.
Svi koji su se više od jednog puta vozili autobusom znaju da vozač na komandnoj tabli ima tri dugmeta kojima kontroliše otvaranje i zatvaranje troja vrata. Međutim, šta se dešava kada, nakon radnog vremena, vozač parkira autobus u garažu? Da li vrata ostaju otvorena? Naravno da ne.
Ispostavlja se, mogućih odgovora ima više.
Neki modeli autobusa imaju vrata sa vozačeve strane, ali oni su u manjini. Gotovo svi imaju prozor, ali nije baš verovatno da se "majstor" pentra kroz njega svaki put kada završi smenu. U čemu je onda trik?
Da li znate zašto sedišta u autobusu uvek imaju drečave šare? Evo odgovora
Verovatno ste videli izvestan broj autobusa, novijih modela, koji pored svakih vrata za putnike imaju okrugle, crvene prekidače. Oni služe da se vrata, u slučaju nezgode, otvore sa spoljne strane. Ipak, i ovih autobusa ima relativno malo u voznom parku GSP-a.
Drugi modeli, poput Ikarbusovih, imaju "tajnu" pregradu, zapravo minijaturna vrata koja se zaključavaju. Nalaze se oko jedan metar iza prednjih vrata za putnike i imaju bravu koju vozač može da otključa i upravlja vratima sa spoljne strane.
Da nije ove mogućnosti, vozač bi morao da bude prilično vešt gimnastičar kako bi uspeo da pritisne dugme sa unutrašnje strane i onda "izleti" napolje pre nego što se vrata zatvore. Srećom pa nije tako.
Druge, netačne teorije u vezi sa ovim interesantnim pitanjem slede u nastavku:
- Vrata ostaju otvorena
- Vozač izađe kroz šiber na krovu
- Daljinski upravljač
- Tajna pregrada u podu vozačeve kabine