Ljudi se vraćaju u kancelarije, a posledice su grozne!
Pandemija uzrokuje čitav niz problema.
Globalna savetodavna kompanija Deloitte procenila je da šestina britanskih zaposlenih u vreme pandemije prolazi kroz neki vid problema s mentalnim zdravljem, a sve to Britaniju košta 42-45 milijardi funti godišnje zbog bolovanja, slobodnih dana i smanjene produktivnosti.
Zahvaljujući zatvaranju poslova zbog pandemije, očekuje se da će ta brojka, koja je već 16 posto veća nego u istraživanju iz 2017, dodatno rasti. Brige za bližnje i finansije ili pak strah od bolesti uzeli su danak, ali popuštanje mera ne samo da nije popravilo situaciju već ju je dodatno pogoršalo.
Istraživanje instituta CIPD otkrilo je da jedna od četiri osobe oseća teskobu zbog povratka na posao, dok jedna od tri osobe strahuje od putovanja javnim prevozom. Iznenadno zatvaranje i otvaranje bez vremena da se pripreme kod mnogih ljudi izazvalo je emocije s kojima ne znaju da se nose.
Velik deo nas ovisi o društvenim kontaktima, a propisane mere mnogima teško padaju. Isto tako, zbog istih tih mera mnogi od onih koji su i pre pandemije imali psihičkih problema nisu mogli da pristupe postojećim servisima kako bi dobili potrebnu pomoć. Mnogi zaposleni pomoć traže i na radnom mestu, a s obzirom na to da lek za korona virus još ne postoji, situacija se neće popraviti.
I dok IBM i Goldman Sachs imaju planove kako da nastave s poslom usprkos krizi (merenje temperature zaposlenih na radnom mestu), mnogi drugi poslovi bili su prisiljeni na puno drastičnije mere. Rad od kuće je opcija, ali u velikom broju slučajeva to znači i da će zatvoriti jednu ili više kancelarija. Naravno, postoji i niz drugih mera i mnoge kompanije iz dana u dan otkrivaju nove načine za što normalniji nastavak s poslom.
Međutim, ono što je svima zajedničko jeste pronalazak načina za uštedu, a da se pri tom ne stvore novi troškovi koje bi izazvala smanjena produktivnost uzrokovana lošim psihičkim stanjem zaposlenih.
U doba pandemije neizvesnost je neizbežna i zaposleni se osećaju izuzetno ranjivo. Dok su mnogi drugi pričali o talasu otpuštanja, čelnici Marks & Spencera na početku pandemije svojim zaposlenima su dali bonuse od 15% kako bi im dali do znanja da prepoznaju novonastali pritisak kojem su izloženi. Drugim rečima, stvorili su radnu atmosferu u kojoj se ljudi osećaju sigurno i zbrinuto i to je nešto, tvrde stručnjaci, o čemu bi mnoge kompanije trebalo da razmisle.
Jedan od problema vezanih za rad od kuće je i taj da mnogi zaposleni koji imaju psihičke probleme pored sebe nemaju kolege koji bi primetili da su pod pritiskom, a broj onih koji rade od kuće drastično se povećao (20 miliona ljudi u odnosu na 1,7 miliona 2019.). Komunikacija je elektronska i mnogo toga prolazi ispod radara.
Odmah posle venčanja, mlada je otrčala u kuhinju, uzela kutlaču i uradila nešto FENOMENALNO! (VIDEO)
IME JOJ JE NADA: Ovoj kornjači ima NAJREĐI poremećaj - srce joj kuca IZVAN oklopa! Ali, tu je brižni gazda
BILA JE NORMALNA I KRISTALNO ČISTA: Ova reka je preko noći postala LJUBIČASTA! (VIDEO)
Ono što poslodavci treba da učine jeste da daju zaposlenima do znanja da su im njihova vrata uvek otvorena, ali i da budu odgovorniji oko toga da rano prepoznaju znakove upozorenja. A to je često veoma teško.
Zaposleni koji žive u kućama s dvorištem i nemaju decu drukčije se prilagođavaju od zaposlenih koji žive u manjim prostorima s čitavim porodicama, a poslodavci su ti koji bi za to trebalo da pokažu razumevanje. Drugim rečima, "ljudski" pristup problemima važniji je nego ikad pre i sve je puno teže držati pod kontrolom jer se ne radi o univerzalnom rešenju, već svakom slučaju treba pristupati pojedinačno.
Neke kompanije toga su postale svesne i pre početka pandemije pa su u celom ovom haosu bile daleko spremnije za novonastalu situaciju. I sve je ponovno na poslodavcima koji, nemojmo zaboraviti, paralelno moraju da brinu o opstanku poslova pa je vrlo lako moguće da im dobrobit zaposlenih prolazi ispod radara.
No, Deloitte ima jednu pozitivnu statistiku za čelnike o kojoj bi trebalo ozbiljno razmisliti - svaka funta potrošena na dobrobit zaposlenih rezultira povratkom od 5 funti za poslodavca.