Људи се враћају у канцеларије, а последице су грозне!
Пандемија узрокује читав низ проблема.
Глобална саветодавна kompanija Deloitte procenila је да шестина британских запослених у време пандемије пролази кроз неки вид проблема с менталним здрављем, а све то Британију кошта 42-45 милијарди фунти годишње због боловања, слободних дана и смањене продуктивности.
Захваљујући затварању послова због пандемије, очекује се да ће та бројка, која је већ 16 посто већа него у истраживању из 2017, додатно расти. Бриге за ближње и финансије или пак страх од болести узели су данак, али попуштање мера не само да није поправило ситуацију већ ју је додатно погоршало.
Истраживање института ЦИПД открило је да једна од четири особе осећа тескобу због повратка на посао, док једна од три особе страхује од путовања јавним превозом. Изненадно затварање и отварање без времена да се припреме код многих људи изазвало је емоције с којима не знају да се носе.
Велик део нас овиси о друштвеним контактима, а прописане мере многима тешко падају. Исто тако, због истих тих мера многи од оних који су и пре пандемије имали психичких проблема нису могли да приступе постојећим сервисима како би добили потребну помоћ. Многи запослени помоћ траже и на радном месту, а с обзиром на то да лек за корона вирус још не постоји, ситуација се неће поправити.
И док ИБМ и Голдман Sachs имају планове како да наставе с послом успркос кризи (мерење температуре запослених на радном месту), многи други послови били су присиљени на пуно драстичније мере. Рад од куће је опција, али у великом броју случајева то значи и да ће затворити једну или више канцеларија. Наравно, постоји и низ других мера и многе компаније из дана у дан откривају нове начине за што нормалнији наставак с послом.
Међутим, оно што је свима заједничко јесте проналазак начина за уштеду, а да се при том не створе нови трошкови које би изазвала смањена продуктивност узрокована лошим психичким стањем запослених.
У доба пандемије неизвесност је неизбежна и запослени се осећају изузетно рањиво. Док су многи други причали о таласу отпуштања, челници Маркс & Спенцера на почетку пандемије својим запосленима су дали бонусе од 15% како би им дали до знања да препознају новонастали притисак којем су изложени. Другим речима, створили су радну атмосферу у којој се људи осећају сигурно и збринуто и то је нешто, тврде стручњаци, о чему би многе компаније требало да размисле.
Један од проблема везаних за рад од куће је и тај да многи запослени који имају психичке проблеме поред себе немају колеге који би приметили да су под притиском, а број оних који раде од куће драстично се повећао (20 милиона људи у односу на 1,7 милиона 2019.). Комуникација је електронска и много тога пролази испод радара.
Одмах после венчања, млада је отрчала у кухињу, узела кутлачу и урадила нешто ФЕНОМЕНАЛНО! (ВИДЕО)
ИМЕ ЈОЈ ЈЕ НАДА: Овој корњачи има НАЈРЕЂИ поремећај - срце јој куца ИЗВАН оклопа! Али, ту је брижни газда
БИЛА ЈЕ НОРМАЛНА И КРИСТАЛНО ЧИСТА: Ова река је преко ноћи постала ЉУБИЧАСТА! (ВИДЕО)
Оно што послодавци треба да учине јесте да дају запосленима до знања да су им њихова врата увек отворена, али и да буду одговорнији око тога да рано препознају знакове упозорења. А то је често веома тешко.
Запослени који живе у кућама с двориштем и немају децу друкчије се прилагођавају од запослених који живе у мањим просторима с читавим породицама, а послодавци су ти који би за то требало да покажу разумевање. Другим речима, "људски" приступ проблемима важнији је него икад пре и све је пуно теже држати под контролом јер се не ради о универзалном решењу, већ сваком случају треба приступати појединачно.
Неке компаније тога су постале свесне и пре почетка пандемије па су у целом овом хаосу биле далеко спремније за новонасталу ситуацију. И све је поновно на послодавцима који, немојмо заборавити, паралелно морају да брину о опстанку послова па је врло лако могуће да им добробит запослених пролази испод радара.
Но, Deloitte има једну позитивну статистику за челнике о којој би требало озбиљно размислити - свака фунта потрошена на добробит запослених резултира повратком од 5 фунти за послодавца.