Ne iseljavate se iz zemlje, već idete na odmor! Ako idete autobusom na more, ubuduće samo JEDAN KOFER
Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, objasnio je da je najvažnija bezbednost putnika i ostalih učesnika u saobraćaju.
Putnici koji planiraju letovanje autobusom više neće moći da nose nekoliko kofera i torbi. Prema novim pravilima, ograničeni su na jedan kofer do 23 kilograma i jedan ručni prtljag. Mnogi Srbi su navikli da ponesu hranu u jednom koferu, garderobu u drugom, i dodatni ručni zamrzivač, stolice za plažu, suncobrane...
Ako prevoznik može da primi dodatni prtljag, putnik će morati da plati 30 evra po komadu, što je često koliko i jedan dan smeštaja u apartmanu u Grčkoj van špica sezone. Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija (JUTA), objašnjava za Kurir da je velika količina prtljaga prethodnih godina predstavljala ozbiljan problem.
"Ti bunkeri mogu da prime određenu količinu, a težina prtljaga može da napravi ozbiljne tehničke probleme na autobusu. Ljudi su ubacivali sve što im je padalo na pamet, nosili su puno hrane, svega i svačega, a to po nekim carinskim propisima nije ni dozvoljeno," rekao je Seničić.
Naglasio je da nije bilo drugog načina da se putnici uvedu u red. "Ozbiljna je količina prtljaga tih 23 kilograma, pogotovo kad idete na more, ne iseljavate se iz zemlje, već idete na odmor! Sve preko toga može biti opasno i rizici su previše veliki da ih preuzimamo na sebe," istakao je Seničić.
"Ovo je uvedeno iz bezbednosnih razloga, jer ne može drugačije da se izađe na kraj s tim. Gurali su se koferi po mestima gde se putnici prevoze, što je opasno. Ako, ne daj bože, autobus naglo zakoči, taj prtljag može da povredi nekoga. Više ne možemo putnike da prevozimo tako! To je uticalo i na kvarove autobusa i izazivanje saobraćajnih nezgoda. Čak se dešavalo da od težine tolikog prtljaga pucaju poluosovine na autobusima. Putnici su na vreme upozoreni i obavešteni o tome prilikom kupovine aranžmana," dodao je.
Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, objasnio je da je najvažnija bezbednost putnika i ostalih učesnika u saobraćaju: "Stvari koje se nalaze u putničkom prostoru mogu se u slučaju sudara ili prevrtanja pretvoriti u smrtonosne projektile. Svaki teret u putničkom prostoru, osim u delu namenjenom za prtljag, je krajnje nepoželjan s bezbednosnog aspekta. Za svako motorno vozilo propisana je najveća dozvoljena masa vozila, a prekoračenje te mase negativno utiče na bezbednosne karakteristike vozila, povećano habanje puta i samog vozila. To se tretira kao privredni prestup, za koji je predviđena kazna od 300.000 do dva i po miliona dinara," rekao je.