Не исељавате се из земље, већ идете на одмор! Ако идете аутобусом на море, убудуће само ЈЕДАН КОФЕР
Дамир Окановић, директор Комитета за безбедност саобраћаја, објаснио је да је најважнија безбедност путника и осталих учесника у саобраћају.
Путници који планирају летовање аутобусом више неће моћи да носе неколико кофера и торби. Према новим правилима, ограничени су на један кофер до 23 килограма и један ручни пртљаг. Многи Срби су навикли да понесу храну у једном коферу, гардеробу у другом, и додатни ручни замрзивач, столице за плажу, сунцобране...
Ако превозник може да прими додатни пртљаг, путник ће морати да плати 30 евра по комаду, што је често колико и један дан смештаја у апартману у Грчкој ван шпица сезоне. Александар Сеничић, директор Националне асоцијације туристичких агенција (ЈУТА), објашњава за Курир да је велика количина пртљага претходних година представљала озбиљан проблем.
"Ти бункери могу да приме одређену количину, а тежина пртљага може да направи озбиљне техничке проблеме на аутобусу. Људи су убацивали све што им је падало на памет, носили су пуно хране, свега и свачега, а то по неким царинским прописима није ни дозвољено," рекао је Сеничић.
Нагласио је да није било другог начина да се путници уведу у ред. "Озбиљна је количина пртљага тих 23 килограма, поготово кад идете на море, не исељавате се из земље, већ идете на одмор! Све преко тога може бити опасно и ризици су превише велики да их преузимамо на себе," истакао је Сеничић.
"Ово је уведено из безбедносних разлога, јер не може другачије да се изађе на крај с тим. Гурали су се кофери по местима где се путници превозе, што је опасно. Ако, не дај боже, аутобус нагло закочи, тај пртљаг може да повреди некога. Више не можемо путнике да превозимо тако! То је утицало и на кварове аутобуса и изазивање саобраћајних незгода. Чак се дешавало да од тежине толиког пртљага пуцају полуосовине на аутобусима. Путници су на време упозорени и обавештени о томе приликом куповине аранжмана," додао је.
Дамир Окановић, директор Комитета за безбедност саобраћаја, објаснио је да је најважнија безбедност путника и осталих учесника у саобраћају: "Ствари које се налазе у путничком простору могу се у случају судара или превртања претворити у смртоносне пројектиле. Сваки терет у путничком простору, осим у делу намењеном за пртљаг, је крајње непожељан с безбедносног аспекта. За свако моторно возило прописана је највећа дозвољена маса возила, а прекорачење те масе негативно утиче на безбедносне карактеристике возила, повећано хабање пута и самог возила. То се третира као привредни преступ, за који је предвиђена казна од 300.000 до два и по милиона динара," рекао је.