Do električnog automobila za svega 3.770 evra!
Električni automobili u Kini prosečno jeftiniji 50% nego u Evropi.
Za razliku od Evrope i Amerike gde proizvođači skupim luksuznim električnim modelima na izvestan način prikrivaju enormne troškove radne snage i cene Litijum jonskih baterija, Kina se opredelila za jeftinu masovnu elektrifikaciju
AMSS SAOPŠTIO: Dobri uslovi za vožnju! Evo kakvo je stanje na granicama
Zimske GUME OBAVEZNE od 1. novembra: Velika razlika u ceni između novih i polovnih (CENOVNIK)
OBRATITE PAŽNJU: Gde greše vlasnici kada ostavljaju motocikl da prezimi?
Javna je tajna da razvoj električnih automobila kod standardnih proizvođača spada pod kategoriju nužnog zla koje ih je zadesilo. Kako bi ostali u domenima očekivanih profita, bez značajnije pomoći države i zadržali se u „sedlu“ pred budućnošću koja nikome nije poznata, ponuda električnih automobila je sve veća kao i astronomsko visoke cene.
U isto vreme, Kina ulaže u razvoj EV sa željom masovne elektrifikacije koja podrazumeva i pristupačne cene. Tako da kupac u Kini može da bira jedan od 235 ponuđenih modela, u Evropi 135 a u Americi koja žestoko kaska u elektrifikaciji svega 51 model.
Ovo poslednje potvrđuje i pogled na cenovnik.
Prosečna cena električnog vozila u Kini je 31.165, Evropi 66.864 a SAD čak 68.023 evra
Kineski električni model adekvatan svom „paru“ sa unutrašnjim sagorevanjem košta 9% manje dok u Evropi isti električni model je skuplji i do 40%
Istovremeno rasponi cena i ponuda električnih automobila u Kini su projektovani za svačiji džep.
BAW Pony je sa 3.772 evra najjeftiniji automobil u Kini dok je prosečna cena električnog modela 31.165 evra, upola jeftinije nego u Evropi
Međutim, kako kažu analitičari JATO Dynamicsa iza svega ima i teških tema poput sumnji na prisilni rad u automobilskoj industriji Kine, dok na cenu automobila u Evropi i Americi utiču i visoke plate radnika u automobilskoj industriji koje takođe uz cenu baterija značajno utiču na (pre)skup EU EV.