До електричног аутомобила за свега 3.770 евра!
Електрични аутомобили у Кини просечно јефтинији 50% него у Европи.
За разлику од Европе и Америке где произвођачи скупим луксузним електричним моделима на известан начин прикривају енормне трошкове радне снаге и цене Литијум јонских батерија, Кина се определила за јефтину масовну електрификацију
AMSS САОПШТИО: Добри услови за вожњу! Ево какво је стање на границама
Зимске ГУМЕ ОБАВЕЗНЕ од 1. новембра: Велика разлика у цени између нових и половних (ЦЕНОВНИК)
ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Где греше власници када остављају мотоцикл да презими?
Јавна је тајна да развој електричних аутомобила код стандардних произвођача спада под категорију нужног зла које их је задесило. Како би остали у доменима очекиваних профита, без значајније помоћи државе и задржали се у „седлу“ пред будућношћу која никоме није позната, понуда електричних аутомобила је све већа као и астрономско високе цене.
У исто време, Кина улаже у развој ЕВ са жељом масовне електрификације која подразумева и приступачне цене. Тако да купац у Кини може да бира један од 235 понуђених модела, у Европи 135 а у Америци која жестоко каска у електрификацији свега 51 модел.
Ово последње потврђује и поглед на ценовник.
Просечна цена електричног возила у Кини је 31.165, Европи 66.864 а САД чак 68.023 евра
Кинески електрични модел адекватан свом „пару“ са унутрашњим сагоревањем кошта 9% мање док у Европи исти електрични модел је скупљи и до 40%
Истовремено распони цена и понуда електричних аутомобила у Кини су пројектовани за свачији џеп.
BAW Pony је са 3.772 евра најјефтинији аутомобил у Кини док је просечна цена електричног модела 31.165 евра, упола јефтиније него у Европи
Међутим, како кажу аналитичари ЈАТО Dynamicsa иза свега има и тешких тема попут сумњи на присилни рад у аутомобилској индустрији Кине, док на цену аутомобила у Европи и Америци утичу и високе плате радника у аутомобилској индустрији које такође уз цену батерија значајно утичу на (пре)скуп ЕУ ЕВ.