EKSKLUZIVNA PREMIJERA električnog Fijata 500 L na Beogradskom sajmu automobila - Stigao u Srbiju, mnogi se raspituju (FOTO)
U Srbiju je stigao prvi električni model Fijata 500 L i to na ovogodišnjem Beogradskom sajmu automobila. Osnova eksternog izgleda je ostala ista, a kako vam se dopada unutrašnjost automobila, kao i nove kvalifikacije?
Savremenom verzijom modela 500, lansiranom 2007. godine, Fiat je uveo koncept lifestyle karaktera i šarma u gradski automobil, postajući ikona italijanskog stila koja je osvojila svet. Sada nastupa nova era i vreme da Fiat 500 dobije adekvatan pogonski sistem.
Ovaj model je prvi potpuno električni model Fiata najnovije generacije, za koji u italijanskom proizvođaču ističu da je za kratko vreme postao i najprodavaniji električni auto u svojoj klasi u Evropi.
Osnova je ostala nepromenjena - i dalje je to mali gradski automobil, istih stilskih proporcija i prepoznatljivog dizajna, auto koji je obeležio celu jednu epohu. Istovremeno je klasičan i moderan, ukorenjen u 65 godine istorije.
Na aktuelnom DDOR ECO BG CAR SHOW, koji je otvoren danas, posetioci imaju jedinstvenu priliku da prvi put u Srbiji vide novi Fiat 500.
Izloženi primerak je u ekskluzivnoj, Celestial Blue troslojnoj plavoj boji sa svetlima u punoj LED tehnologiji i alu felnama prečnika 17 inča.
Icon paket opreme podrazumeva elegantnu unutrašnjost, u stilu visoke mode, sa Technowood materijalom na komandnoj tabli čija tekstura ima izgled prirodnog drveta.
Veliki multimedijalni displej dijagonale 10,25 inča i displej instrumenata od sedam inča sastavni su deo standardne opreme, koja još uključuje beskontaktno otključavanje i startovanje vozila, bežično punjenje telefona, automatsko aktiviranje dugih svetala i panoramski krov.
U odnosu na prethodnika je šest centimetara širi i isto toliko duži. Međuosovinsko rastojanje je produženo za dva centimetra, dok su točkovi veći i pomereni u same uglove karoserije, pružajući mu više komfora uprkos tome što je njegova dužina ostala ispod četiri metra.
Električni Fiat 500 ima potpuno novu i elegantnu unutrašnjost, sa referencama na elemente prve generacije, dok se u potpuno ravnom podu nalaze litijumske baterije koje ne ugrožavaju kapaciteta prtljažnika.
Litijum-jonska baterija kapaciteta 42 kWh omogućava novom 500 autonomiju u vožnji do 320 kilometara, po WLTP ciklusu. U cilju optimizacije vremena punjenja, automobil je opremljen sistemom za brzo punjenje od 85 kW na DC punjaču.
Na primer, potrebno je samo pet minuta da se dopuni toliko da ima dovoljno energije za putovanje od 50 kilometara, više nego što je potrebno za prosečnu dnevnu gradsku upotrebu.
Brzi punjač, takođe, može da napuni bateriju do 80% ukupnog kapaciteta za samo 35 minuta.
Elektromotor proizvodi sa 87 kW (118 KS) i 220 Nm, omogućavajući maksimalnu, elektronski ograničenu brzinu od 150 km/h.
Ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h postiže za 9,0 sekundi, dok je iz mesta do 50 km/h potrebna svega 3,1 sekunda.
Zahvaljujući svojoj tehnologiji, novi 500 je bezbedniji nego ikad. To nije samo električni gradski automobil, već́ ide korak dalje: u pitanju je prvi automobil u svom segmentu koji nudi autonomnu vožnju drugog nivoa.
Inteligentni sistem adaptivnog tempomata i autonomnog kočenja u slučaju opasnosti usporava/zaustavlja ili ubrzava kao odgovor na druge automobile, bicikliste ili pešake. Osim toga, tu je i sistem za održavanje vozila u sredini saobraćajne trake.
Kako su najavili iz Fiata, električni model 500 u srpske prodajne salone stiže krajem godine, kada će biti poznata i cena ovog automobila.