PRITAJENA ZVER: TOYOTA GR YARIS sa 261 KS i pogonom na sva četiri točka
Prava zver...
Toyota je predstavila "hot-heč" koji raspolaže mnogo većom snagom od rivala.
Kada je reč o dimenzijama, Toyota GR Yaris konkuriše modelima kao što su Ford Fiesta ST, Renault Clio RS i Volkswagen Polo GTI, ali japanski sportski "supermini" ima jači motor od navedene trojke, kao i još jedan adut koji rivalima nedostaje - pogon na sva 4 točka.
KOMŠIJE SE NE ŠALE: Prošle godine kupljeno čak 63.000 hiljade novih automobila, ima i Maseratija
Radili kum i ja... 5.000 DIN! Cenovnik u auto servisu "Bane" NASMEJAĆE vas do suza! (FOTO)
OD NJIH SE NIJE OČEKIVALO: Sony predstavio novi koncept Vision S (VIDEO)
U Toyoti kažu da su to postigli kombinacijom dve mehaničke platforme. Za prednji deo vozila upotrebljena je GA-B platforma koju koristi standardni Yaris najnovije generacije, dok je pozadi GA-C mehanika.
To je inženjerima omogućilo implementaciju pogona na sva 4 točka, kao i posebnog sistema oslanjanja koji je neophodan jednom ovakvom automobilu. Da bi se ovako moćan auto bezbedno i na vreme zaustavio, brinu se ventilirajući diskovi prečnika 356 mm na prednjim, a 297 mm na zadnjim točkovima.
Ispod haube se krije 3-cilindarski 1.6-litarski turbo-benzinac sa 261 KS (192 kW) i 360 Nm, a japanska verzija GR Yarisa je još potentnija sa 272 KS (200 kW) i 370 Nm.
Motor je uparen sa 6-brzinskim manuelnim menjačem, koji snagu šalje na sva 4 točka.
Kupcima će biti dostupan i opcionio paket Circuit Pack, koji će imati dodatno modifikovano ogibljenje, 18-inčne felne od kovanog aluminijuma i Michelin Pilot Sport 4s gume dimenzija 225/40.
Vozaču su na raspolaganju tri predefinisana režima: Normal, Sport i Track. Kod prvog je standardna raspodela snage po osovinama (prednja-zadnja) 60:40, kod drugog 30:70, a kod trećeg 50:50. U svakom od ovih režima moguće je u određenim trenucima odaslati 100% obrtnog momenta bilo na prednju ili na zadnju osovinu, čime se poboljšava raspodela snage u zavisnosti od trenutne potrebe.
Sa masom od 1.280 kg, automobil je u stanju da ubrza 0-100 km/h za manje od 5,5 s, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 230 km/h.
Toyota GR Yaris drugi je GR model u aktuelnoj ponudi japanskog proizvođača, posle Supre, a ujedno i prvi automobil Toyote koji je homologovan za WRC takmičenje otkako je 1999. prestala proizvodnja Celice GT4.
Izrađivaće se u fabrici Motomači, a cena za sada nije saopštena.